Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=172827]ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych[/link] wygrane w konkursach i grach korzystają ze zwolnienia pod warunkiem, że konkursy te są ogłaszane w środkach masowego przekazu (prasie, radiu i telewizji).
Ustawa o PIT nie definiuje pojęcia „środki masowego przekazu”. Nie ma jej też w innych przepisach. W [b]interpretacji Izby Skarbowej w Warszawie z 13 października 2009 r. (IPPB1/415-551/09-4/ES)[/b] czytamy, że „środki masowego przekazu to środki komunikowania masowego, mass media, środki masowej informacji i propagandy, urządzenia, instytucje, za pomocą których kieruje się pewne treści do bardzo licznej i zróżnicowanej publiczności”.
[srodtytul]Środki masowego przekazu[/srodtytul]
W rozumieniu prawa prasowego prasa oznacza publikacje periodyczne, które nie tworzą zamkniętej, jednorodnej całości, ukazujące się nie rzadziej niż raz do roku, opatrzone stałym tytułem albo nazwą, numerem bieżącym i datą, a w szczególności: dzienniki i czasopisma, serwisy agencyjne, stałe przekazy teleksowe, biuletyny, programy radiowe i telewizyjne oraz kroniki filmowe; prasą są także wszelkie istniejące i powstające w wyniku postępu technicznego środki masowego przekazywania, w tym także rozgłośnie oraz tele- i radiowęzły zakładowe, upowszechniające publikacje periodyczne za pomocą druku, wizji, fonii lub innej techniki rozpowszechniania; prasa obejmuje również zespoły ludzi i poszczególne osoby zajmujące się działalnością dziennikarską.
Na zasadzie analogii można przyjąć, że te same zadania, podobnie jak tradycyjne media, spełnia Internet. Może zatem służyć do publikacji określonych treści (np. ogłoszenia o konkursie) skierowanych do nieograniczonej i anonimowej liczby odbiorców.