Nowa chińska marka motoryzacyjna pojawi się na polskim rynku

Chiński koncern motoryzacyjny Chery, eksportujący swoje produkty do ponad 80 krajów i regionów na całym świecie, zapowiada ekspansję w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Ameryce Łacińskiej. Model Omoda 5, pojawi się w trzecim kwartale tego roku także w Polsce.

Publikacja: 15.05.2023 18:12

Chery Omoda

Chery Omoda

Foto: mat. prasowe

- Polska jest jednym z największych europejskich rynków nowych samochodów z ogromnym potencjałem wzrostu na przyszłość. Zagraniczne marki samochodowe mają zaś znaczący wpływ na kształtowanie tego rynku. Markę Omoda kierujemy do młodszego, bardziej otwartego na nowości, pokolenia – mówi Ajax Jia, Country Director Omoda Poland, Brand Director Omoda Europe. Firma ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w obszarze badań i rozwoju, a także produkcji. Należąca do koncernu Connected Mega Factory, posiada w pełni zautomatyzowaną fabrykę, w której do procesów produkcyjnych wykorzystuje sztuczną inteligencję. Powstają w niej platformy przeznaczone dla 10 różnych modeli samochodów.

mat. prasowe

Czytaj więcej

Lexus wygrał w konkursie na największy grill i wyświetlacz

mat. prasowe

W halach powstaje 300 tys. pojazdów i 200 tys. części zamiennych rocznie, a z taśm montażowych zjeżdża co minutę jeden gotowy samochód. W przypadku Connected Mega Factory, pojęcie „smart” jest jak najbardziej adekwatne, bo fabryka jest w pełni zautomatyzowana i zdigitalizowana. Na powierzchni 550 tys. metrów kwadratowych (budynki zajmują działkę wielkości 830 tys. metrów kwadratowych) ulokowane są m.in.: formownia, spawalnia, lakiernia, montażownie, sklepy z silnikami i z przekładniami oraz zaplecze. Spawalnia to jedna z najważniejszych części fabryki z restrykcyjną kontrolą jakości - inteligentny system oparty jest na technologiach sztucznej inteligencji. „Litera „O" w nazwie Omoda oznacza pozytywne zaskoczenie i energię. Wywodzi się również z symbolu tlenu. Natomiast termin „Moda”, wzorowany jest na słowie „Modern", co oznacza jednocześnie nowoczesny i modny” – mówi o filozofii marki Ajax Jia, Country Director Omoda Poland, Brand Director Omoda Europe.

mat. prasowe

Czytaj więcej

Auto Shanghai 2023: Najciekawsze targi motoryzacyjne w Chinach

- Polska jest jednym z największych europejskich rynków nowych samochodów z ogromnym potencjałem wzrostu na przyszłość. Zagraniczne marki samochodowe mają zaś znaczący wpływ na kształtowanie tego rynku. Markę Omoda kierujemy do młodszego, bardziej otwartego na nowości, pokolenia – mówi Ajax Jia, Country Director Omoda Poland, Brand Director Omoda Europe. Firma ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w obszarze badań i rozwoju, a także produkcji. Należąca do koncernu Connected Mega Factory, posiada w pełni zautomatyzowaną fabrykę, w której do procesów produkcyjnych wykorzystuje sztuczną inteligencję. Powstają w niej platformy przeznaczone dla 10 różnych modeli samochodów.

Po Drodze
Najwolniejsze Ferrari na świecie ma silnik V12 i moc 780 KM. Rozpędza się do 24 km/h
Po Drodze
Przez UE Dacia musi zmodenizować modele Sandero, Sandero Stepway, Jogger i Logan
Po Drodze
Z tymi modelami musimy się pożegnać. Maserati Levante: Koniec pierwszego SUV-a
Po Drodze
Najmniej awaryjne SUV-y według rankingu ADAC. Na szczycie trzy niemieckie marki
Po Drodze
Renault Scenic zdobył tytuł Car of the Year 2024
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?