Reklama

Adam Flamma. Uniwersum Wiedźmina czyli bajarze, larpy, cosplayerze i pornoparodie

Relacja między książkami Andrzeja Sapkowskiego o Geralcie z Rivii a ich popkulturowymi adaptacjami to transakcja wiązana – gry, komiksy, filmy i seriale wpływają na zainteresowanie książkami i odwrotnie - mówi Adam Flamma, autor książki „Wiedźmin. Historia fenomenu".

Publikacja: 28.08.2020 17:00

Adam Flamma. Uniwersum Wiedźmina czyli bajarze, larpy, cosplayerze i pornoparodie

Foto: materiały prasowe

Plus Minus: W przygodach wiedźmina Geralta zaczytują się ludzie na całym świecie. Co takiego jest w tym bohaterze, że wszędzie przyjmują go jak swojego?

Choćby to, że jest ironiczny, czasami cudownie nieporadny, a jednak zawsze stara się postępować jak należy. Zapewne dziś wielu z nas potrzebuje takiego bohatera. Poza tym Geralt to po prostu swój chłop. Moim zdaniem jego popularność polega właśnie na tym, że w jakiś sposób jest nam bliski, tak samo jego dylematy czy emocje, które odczuwa. Na całym świecie ludzie mają jakieś swoje historie, na które składają się nieudane związki, chwile szczęścia, sytuacje związane z rodzicielstwem lub problemy w pracy. Wiedźmin nie jest wyjątkiem. Powiem więcej – mam nieodparte wrażenie, że im jestem starszy, tym wyraźniej mój sposób patrzenia na wiedźmińskie historie ulega zmianie. Co rusz odkrywam tam coś nowego i coraz bardziej tego Białego Wilka lubię.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Plus Minus
„Wyrok”: Wojna zbawienna, wojna błogosławiona
Plus Minus
„Arnhem. Dług hańby”: Żelazne spadochrony
Plus Minus
„Najdalsza Polska. Szczecin 1945-1950”: Miasto jako pole gry
Plus Minus
„Dragon Ball Z: Kakarot: Daima”: Niby nie rewolucja, ale wciąga
Plus Minus
„ZATO. Miasta zamknięte w Związku Radzieckim i Rosji”: Wstęp wzbroniony
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama