Reklama

„Jungo”: Odrzuć bądź weź na rękę

W życiu ludzie starają się dobra gromadzić. W „Jungo” muszą się ich pozbyć.

Publikacja: 06.06.2025 16:30

„Jungo”, twórcy: Toshiki Arao, Laura Michaud, wyd. Rebel.pl

„Jungo”, twórcy: Toshiki Arao, Laura Michaud, wyd. Rebel.pl

Foto: mat.pras.

To tytuł przeznaczony dla grupki od trzech do pięciu osób, przypominający trochę klasyczne „makao” czy „kuku”. Jednak zamiast normalnej talii używa się specjalnej, składającej się z 64 kart o wartościach od jeden do ośmiu, oraz ośmiu tzw. kart podwójnych. Mają one dwie liczby zamiast jednej i to od grającego zależy, którą z tych wartości wykorzysta podczas rozgrywki.

Przed rozpoczęciem zabawy każdy otrzymuje od ośmiu do dziesięciu kart i nie może ich zamieniać miejscami. Trzyma je na ręku dokładnie w tej kolejności, w jakiej je dostał. W trakcie rozgrywki musi się ich pozbyć zgodnie z określonymi zasadami. W każdej turze może dobrać jedną kartę ze stosu dobierania i umieścić ją w dowolnym miejscu na ręce, odrzucić bądź od razu zagrać razem z kilkoma innymi. Dobieranie zwiększa jego stan posiadania, ale może pomóc mu pozbyć się większej liczby kart w przyszłości.

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Plus Minus
Czarnobyl 25 lat po katastrofie
Plus Minus
„Urodziny”: Ktoś tu oszukuje
Plus Minus
„Call of Duty: Black Ops 7”: Strzelanina z ładną grafiką
Plus Minus
„Przestawianie zwrotnicy. Jak politycy bawią się koleją”: Polityczny rozkład jazdy
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama