Reklama

Konrad Szymański: Pułapka reform sądownictwa

Musimy w Unii Europejskiej precyzyjnie formułować nasze postulaty fiskalne, a w interesie takiego kraju jak nasz jest duży budżet UE. Dlaczego przestało to być oczywiste dla polskiej prawicy?

Publikacja: 15.03.2024 17:00

Ranga sprawy budżetu UE była prawicy znana, skoro już w 2020 r. planowano ogólnokrajową kampanię „77

Ranga sprawy budżetu UE była prawicy znana, skoro już w 2020 r. planowano ogólnokrajową kampanię „770 miliardów złotych dla Polski” (na zdjęciu jeden z plakatów zawieszonych w Warszawie, 2021 r.). A jednak obóz rządzący nie wykorzystał późniejszego sukcesu negocjacji budżetowych, co przyczyniło się do jego porażki w ostatnich wyborach

Foto: Włodzimierz Wasyluk/Forum

Przerzucanie winy za własne niepowodzenia na czynniki zewnętrzne ma w Polsce długą tradycję. Jesteśmy świadkami jej nowej odsłony. Oto uruchomienie pieniędzy z polskiego Krajowego Planu Odbudowy oraz unijnego budżetu przynosi u wielu polityków i komentatorów gorzką konkluzję, jakoby jedynym rzeczywistym warunkiem realizacji zobowiązań budżetowych Unii Europejskiej wobec Polski była zmiana rządu na liberalno-lewicowy. Ta prowokacyjna teza ma jeden cel – zwolnić prawicę z rozważań o własnych błędach i odpowiedzialności.

Pozostało jeszcze 98% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
podcast
„Posłuchaj Plus Minus” – Żyjemy w terrorze wolności
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Plus Minus
„K-popowe łowczynie demonów”: Dobro i zło, jakich nie znaliśmy
Plus Minus
„Samotność Janosika. Biografia Marka Perepeczki”: Mężczyzna na dwa tapczany
Plus Minus
„Cronos: Nowy Świt”: Horror w Hucie im. Lenina
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Plus Minus
„Peacemaker”: Żarty się skończyły
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama