Dwie twarze #MeToo

Globalne #MeToo, szczególnie w USA, wywołało kaskadę konsekwencji: spektakularne procesy, dymisje, fundusze wsparcia dla ofiar, zmiany w kodeksach pracy i...

Michał Szułdrzyński: Trump, Nawrocki i Kaczyński razem przeciwko Unii, czyli dlaczego prawica woli USA od UE

Nie wiem, co było w ostatnich dniach bardziej fascynujące: czy to, jaką wizję nowego porządku światowego przedstawił Donald Trump, czy to, jak chętnie się...

Bogusław Chrabota: Gaza. Stąpanie po krawędzi utopii

Palestyńczycy pragną wolności. Proponowany przez Beniamina Netanjahu apartheid i jego zaklęcia, że państwo palestyńskie nie powstanie, nie przejdą.

„Beetlejuice”: Aria dla Żukosoczka

Musical „Beetlejuice” to triumf wystawnego teatru muzycznego, z bardzo burtonowską scenografią i kostiumami.

„Kronologic. Paryż 1920”: Cisza w operze

Paryska opera to ma pecha! Opowiada o tym nowa gra dedukcyjna „Kronologic”.

„Dusza. Historia ludzkiego umysłu”: Anatomia ludzkiej jaźni

Wiara w duszę oraz przekonania z niej wynikające od zawsze napędzały naszą historię, przekonuje Paul Ham.

„Alarum”: Polish górski resort w Gdańsku

„Alarum” to kolejny zachodni film zapraszający na wycieczkę do „Polski”.

Gość „Plusa Minusa” poleca. Michał Mizera: Sztuka w czasach przedwojennych

Zestawienie „Wesela” w reżyserii Jana Klaty z „Kordianem” Jana Englerta pokazuje, jak wiele zmieniło się w Polsce przez dekadę.

„Sirât”: Kino politycznej halucynacji

„Sirât” to kino, które łączy energię survivalowego thrillera z poetyką medytacji nad kondycją współczesności. Poszukiwanie córki przez ojca staje się alego...

„Darkest Doom”: Mroczne klimaty dla zaawansowanych

Obfita instrukcja, pudło pełne figurek, kostek, żetonów, znaczników, wielość dróg prowadzących do zwycięstwa, masa negatywnej interakcji. „Darkest Doom” to...

Reklama
Reklama

Czy w demokracji potrzebujemy herosów

85 lat temu Witold Pilecki dobrowolnie dał się schwytać w łapance, by trafić do Auschwitz. Zgadzając się co do tego, czy był bohaterem i dlaczego go za tak...

Jacek Bury: Polska 2050 powinna wyjść z rządu

Narracja była taka, że naszych propozycji nie da się w tej chwili wdrożyć, ale nie powinniśmy krytykować rządu, bo przecież w nim zasiadamy. Zatem płaciliś...

„Rusz duszę. Każdy ma swoje camino”: Siadam przy drodze i płaczę z bezradności

Kontrolowanie, przewidywanie, ogarnianie, zaradność – to są cnoty naszego świata. Jeśli tego nie masz, nie istniejesz. I z jednej strony nie ma w tym nic z...

Chopinowską rywalizację czas zacząć!

Konkurs Chopinowski odbywa się w Warszawie co pięć lat. To jeden z najważniejszych konkursów pianistycznych na świecie i z pewnością największe wydarzenie...

„Ciao, amore, ciao. Morderstwo w Rzymie”: Tato, zabiliśmy człowieka

Niektórzy synowie uważają, że zostali zranieni, a nawet nieodwracalnie poszkodowani przez zachowania, które ojcowie stosują wyłącznie w celu uczynienia z n...

Dzwon Mikołaj wrócił do Gdańska

Nad zabranym przez nazistów dzwonem gdański przeor i niemiecki proboszcz podali sobie ręce.

Czy ktoś tu jeszcze poszuka korzeni

Chciałbym rozmowy o polskości, także tej historycznej, w tonie serio. Kino trochę się nią ciągle żywi, choć akurat przykład filmu „Chopin Chopin” ujawnia t...

Jan Maciejewski: W obronie jąkania

Kiedy tylko słyszę pewny siebie, płynny, panujący nad audytorium głos – odruchowo uzbrajam się w podejrzliwość.

Mariusz Cieślik: Roman Polański i moraliści z Facebooka

Od skazania Romana Polańskiego za gwałt minęło już prawie pół wieku, ale 92-letni reżyser wciąż jest przedmiotem ataków. Cóż, we współczesnej kulturze „prz...

Tomasz P. Terlikowski: Leon XIV a cała wstecz ws. pedofilii w Kościele

Jeśli ktoś chce zrozumieć, skąd wzięły się działania Konferencji Episkopatu Polski w sprawie Komisji ds. Pedofilii, powinien odwołać się do sygnałów z Waty...

Reklama
Reklama