Reklama

Łukasz Guza: Przedsiębiorcy niczym luddyści

Czterodniowy tydzień pracy? To nie musi być zły pomysł dla biznesu, tylko szansa na wyczekiwaną przez niego deregulację.

Publikacja: 02.05.2025 04:35

Łukasz Guza: Przedsiębiorcy niczym luddyści

Foto: Adobe Stock

Pomysł wprowadzenia czterodniowego tygodnia pracy warto przeanalizować z innej perspektywy niż tylko tradycyjnego pohukiwania, że to atak na wolny rynek i lewicowa fanaberia, na którą nas nie stać. Po pierwsze – Polska nie jest już ubogim krajem i nie da się zbyć opinii publicznej twierdzeniami, że się czegoś „nie da”. Po drugie, co najmniej od czasu upadku Lehman Brothers i kryzysu finansowego w latach 2008–2009 wiadomo już, że ortodoksyjne trzymanie się zasad wolnego rynku może prowadzić na manowce, w tym do rozwarstwienia dochodów i kurczenia się klasy średniej. Co dobre dla wolnego rynku, nie zawsze musi być dobre dla ogółu społeczeństwa.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Prawne
Adam Wacławczyk: Zawiedzione nadzieje
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Niegodziwość rządu, czyli kto straci „ulgę” mieszkaniową
Opinie Prawne
Paweł Rochowicz: Czy dla rządu wszyscy przedsiębiorcy to złodzieje?
Opinie Prawne
Michał Urbańczyk: Moja śmierć jest lepsza niż twoja. Zabójstwo Charliego Kirka a wolność słowa
Opinie Prawne
Mateusz Radajewski: Potrzebujemy apolitycznego Trybunału Stanu
Reklama
Reklama