Reklama

Łukasz Guza: Przedsiębiorcy niczym luddyści

Czterodniowy tydzień pracy? To nie musi być zły pomysł dla biznesu, tylko szansa na wyczekiwaną przez niego deregulację.

Publikacja: 02.05.2025 04:35

Łukasz Guza: Przedsiębiorcy niczym luddyści

Foto: Adobe Stock

Pomysł wprowadzenia czterodniowego tygodnia pracy warto przeanalizować z innej perspektywy niż tylko tradycyjnego pohukiwania, że to atak na wolny rynek i lewicowa fanaberia, na którą nas nie stać. Po pierwsze – Polska nie jest już ubogim krajem i nie da się zbyć opinii publicznej twierdzeniami, że się czegoś „nie da”. Po drugie, co najmniej od czasu upadku Lehman Brothers i kryzysu finansowego w latach 2008–2009 wiadomo już, że ortodoksyjne trzymanie się zasad wolnego rynku może prowadzić na manowce, w tym do rozwarstwienia dochodów i kurczenia się klasy średniej. Co dobre dla wolnego rynku, nie zawsze musi być dobre dla ogółu społeczeństwa.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Podatnik ma prawo nie wiedzieć, urzędnik wiedzieć musi
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie Prawne
Andrzej Skowron: Kogo można oskarżyć o udział w zorganizowanej grupie przestępczej?
Opinie Prawne
Małgorzata Śledziewska: Local content to nie chwilowa moda
Opinie Prawne
Paweł Rochowicz: Ray Charles też potrzebował asystenta
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Prawne
Julian Pawlak: Ustawa cukrowa ponownie zagraża polskiej branży przetwórczej i sadowniczej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama