Reklama

15 kwietnia weszła ?w życie kolejna nowelizacja prawa własności przemysłowej

Rozmowa | Marek Bury , rzecznik patentowy

Publikacja: 18.04.2016 08:52

15 kwietnia weszła ?w życie kolejna nowelizacja prawa własności przemysłowej

Foto: materiały prasowe

Rz: 15 kwietnia weszła w życie kolejna nowelizacja prawa własności przemysłowej. Zmiany obejmą przede wszystkim system rozpatrywania zgłoszeń znaków towarowych. Wcześniej był to system badawczy, teraz sprzeciwowy. Co to oznacza dla zgłaszających oraz dla tych, którzy posiadają już zarejestrowany znak?

Marek Bury: System sprzeciwowy zdejmuje z Urzędu Patentowego obowiązek badania podobieństwa zgłaszanego znaku do tych już zarejestrowanych. Urząd zarejestruje znak, jeżeli ten spełnia funkcję odróżniającą od innych towarów. Obowiązek badania, czy nie pojawia się znak podobny, będzie spoczywać na uprawnionych do znaków, którzy powinni monitorować pod tym kątem biuletyny Urzędu Patentowego. Jeżeli znajdzie się w nich znak podobny, mają trzy miesiące na zgłoszenie sprzeciwu. Zgłaszający również powinien sprawdzić, czy podobny znak nie został już wcześniej zarejestrowany. Najlepiej zrobić to jeszcze w fazie jego projektowania. Rejestr znaków znajduje się np. na portalu TM View prowadzonym przez Urząd UE ds. własności intelektualnej (dawne OHIM). To, czy podobny do naszego znak już istnieje, możemy sprawdzić samodzielnie lub zaangażować rzecznika patentowego.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Prawne
Michał Urbańczyk: Moja śmierć jest lepsza niż twoja. Zabójstwo Charliego Kirka a wolność słowa
Opinie Prawne
Mateusz Radajewski: Potrzebujemy apolitycznego Trybunału Stanu
Opinie Prawne
Jacek Dubois: Pomóżmy ministrowi Żurkowi
Opinie Prawne
Krzysztof Augustyn: Adwokatura nie może być muzeum paragrafów
Opinie Prawne
Paulina Kieszkowska: Ministrze, nie idźmy tą drogą!
Reklama
Reklama