Marek Migalski: Źle o Karolu Nawrockim, dobrze o Szymonie Hołowni, w ogóle o Sławomirze Mentzenie

Gdyby w jednym zdaniu ująć retorykę, która powinna zapewnić Rafałowi Trzaskowskiemu zwycięstwo w wyborach prezydenckich, brzmiałoby ono następująco: mówić źle o Karolu Nawrockim, dobrze o koalicyjnych kandydatach i nie wspominać o Sławomirze Mentzenie. Wygląda jednak na to, że wiceprzewodniczący PO i jego otoczenie stosują się do pierwszej rady, częściowo tylko do drugiej i zupełnie nie przestrzegają trzeciej.

Publikacja: 30.04.2025 04:32

Rafał Trzaskowski, Karol Nawrocki, Szymon Hołownia, Sławomir Mentzen

Rafał Trzaskowski, Karol Nawrocki, Szymon Hołownia, Sławomir Mentzen

Foto: PAP/Rafał Guz, Darek Delmanowicz

Atakowanie „obywatelskiego” kandydata popieranego przez PiS jest warunkiem koniecznym zwycięstwa Rafała Trzaskowskiego, bowiem usunięcie z Belwederu pomocnika Jarosława Kaczyńskiego jest sensem tego starcia. Przynajmniej dla lwiej części elektoratu Koalicji Obywatelskiej. Dlatego prezydent Warszawy nie popełnia błędu, często krytykując Karola Nawrockiego i wywołując tym entuzjazm swojego elektoratu. Bycie na kontrze wobec PiS jest niejako wpisane w „polityczne DNA” wyborców (i działaczy) Platformy, więc trudno się dziwić, że ten niezbędny do zwycięstwa element często pojawia się w retoryce Trzaskowskiego. Z zyskiem dla niego samego.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie polityczno - społeczne
Roman Kuźniar: Vox populi nie jest głosem Bożym
Opinie polityczno - społeczne
Agnieszka Markiewicz: Niebezpieczna wiara w dobrą wolę Iranu
Opinie polityczno - społeczne
Zuzanna Dąbrowska: Zetki nie wierzą we współpracę Nawrockiego i rządu Tuska
Opinie polityczno - społeczne
Prof. Stanisław Jędrzejewski: Algorytmy, autentyczność, emocje. Jak social media zmieniają logikę polityki
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Opinie polityczno - społeczne
Marek Migalski: Niekonstruktywne wotum zaufania