Jacek Nizinkiewicz: Czy Adamczyk i Pereira dostaną od PiS pracę czy miejsca na listach wyborczych?

Jarosław Kaczyński w styczniu zapowiedział stworzenie własnych „wolnych” mediów i walkę o TVP. Walkę o Telewizję Polską PiS przegrało, nowych mediów nie tworzy, a wkrótce może nie mieć kim. Czy partia uratuje swoich medialnych nominatów?

Publikacja: 05.03.2024 12:49

Michał Adamczyk w grudniu w gmachy TVP przy Woronicza

Michał Adamczyk w grudniu w gmachy TVP przy Woronicza

Foto: PAP/Piotr Nowak

Telewizja Polska złożyła pozew przeciwko Michałowi Adamczykowi, Samuelowi Pereirze i Marcinowi Tulickiemu, domagając się odszkodowania w wysokości 1,33 mln zł. Obecne władze TVP twierdzą, że państwowa spółka została poszkodowana w związku z brakiem możliwości korzystania z infrastruktury Telewizyjnej Agencji Informacyjnej (TAI) od 20 grudnia do połowy stycznia. Wtedy to wspomniani byli już pracownicy TVP okupowali media publiczne i nie wpuszczali do telewizji nowych władz oraz dziennikarzy. W oświadczeniu Telewizji Polskiej czytamy, że pozew „dotyczy szkody, którą Spółka poniosła w związku z bezprawnymi działaniami pozwanych, które pozbawiły TVP możliwości korzystania z infrastruktury znajdującej się w budynku przy Placu Powstańców Warszawy 7". Z powodu okupacji TVP przez Adamczyka, Pereirę i Tulickiego, między 20 a 29 grudnia 2023 roku nie emitowano TVP Info i TVP3, przez co na antenie nie pojawiły się zaplanowane reklamy i treści sponsorskie. W oświadczeniu TVP widnieje, że to nie wyczerpuje roszczeń wobec byłych dyrektorów TAI za inne szkody związane z ich działaniami. Wkrótce możemy się dowiedzieć o kolejnych roszczeniach wobec nich.

Adamczyk i Pereira zarobili w TVP gigantyczne pieniądze

Na biednych nie trafiło. Adamczyk, Pereira i Tulicki zarobili za rządów PiS gigantyczne pieniądze w mediach państwowych. Adamczyk jako dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej od końca kwietnia do 20 grudnia 2023 otrzymał niecałe 372,6 tys. zł brutto, do czego należy doliczyć ok. 1 mln 127,7 tys. zł (wraz z podatkiem VAT) z tytułu realizowania umów cywilnoprawnych, co razem daje ponad 1,5 mln zł brutto. Marcin Tulicki, jako wicedyrektor TAI dostał 417,3 tys. zł, a w ramach umów cywilnoprawnych 296,3 tys. zł. Pereirze jako wicedyrektorowi TAI od kwietnia wypłacono 439,8 tys. zł. To tylko trójka zaufanych pracowników PiS w TVP, którzy zarabiali krocie, a przecież było więcej osób na kontraktach, o których każdy może marzyć, nie tylko w mediach.

Czytaj więcej

TVP żąda blisko 242 tysięcy złotych od gwiazdy „Smoleńska”

Adamczyk 26 grudnia 2023 r. został powołany przez Radę Mediów Narodowych na prezesa zarządu TVP. Wciąż się za niego uważa. – Jestem prezesem zarządu Telewizji Polskiej nieuznawanym przez władze uzurpatorskie. Zostałem powołany na to stanowisko dokładnie w ten sam sposób jak Jacek Kurski czy Mateusz Matyszkowicz, Od 2016 r. nie zmieniły się przepisy w tym zakresie. W związku z tym należy uznać, że to ja jestem legalnym prezesem – powiedział w rozmowie z „Dziennikiem Gazetą Prawną”. Sam były prezenter nie ma sobie nic do zarzucenia, mimo że Rada Języka Polskiego wskazała, że "75 proc. spośród nieco ponad 300 „pasków" pokazanych w głównym wydaniu „Wiadomości" TVP w latach 2016-2017 nie pełniło funkcji informacyjnej, tylko perswazyjną, kreacyjną i ekspresywną".

Pereira w rozmowie z Wirtualnymi Mediami odniósł się do pozwu: – To wezwanie to prostacka próba odwrócenia kota ogonem przez wysłanników nowego rządu. To właśnie oni, na polityczne zlecenie wyłączyli sygnał TVP Info, TVP3, TVP World i portalu tvp.info, zablokowali wejściówki ludziom pracującym w siedzibie Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, przez co ludzie nie mogli wejść do budynku przy pl. Powstańców Warszawy 7 i normalnie pracować. To właśnie zrobiła ekipa wysłana przez rząd do TVP poza ustawą i przepisami, na podstawie sfałszowanego aktu notarialnego. To oni zablokowali ludziom dostęp do komputerów i skrzynek mailowych oraz zamknęli studia telewizyjne w TAI, sprzęt, reżyserki i newsroomy. To wszystko jest zdokumentowane i oni za to wszystko poniosą surowe konsekwencje.

Jarosław Kaczyński tworzy „wolne” media

Część pracowników TVP przeszła do TV Republika, jak Danuta Holecka czy Michał Rachoń. Jednak media Tomasz Sakiewicza nie dla wszystkich znalazły miejsce pracy. Znaleźć może je Jarosław Kaczyński. W styczniu prezes PiS powiedział. – Uczynimy wszystko, żeby po pierwsze wygrać walkę o telewizję publiczną w Polsce, a po drugie stworzyć także prywatną dużą telewizję, która będzie wolna. Kilka tygodni później Pereira w Kanale Zero powiedział, że pracuje nad nowym projektem medialnym. Więcej nie chciał zdradzić. Za to swojego poglądu politycznego na media nie krył sam Kaczyński. – Dzisiaj mamy Republikę, chociaż Republika nie wszędzie dociera, no i ma bardzo niewielkie środki, to jest dopiero taki początek telewizji – tak w styczniu na wystąpieniu w Lublinie motywował potrzebę budowy nowej telewizji.

Jacek Kurski chce kandydować z list PiS do Parlamentu Europejskiego

O pracach nad nową telewizją nic nie wiadomo. PiS jest w gorączce przedwyborczej. Ale swoich ludzi nie zostawi, w myśl zasady Jacka Kurskiego, który sam chce kandydować w wyborach do Parlamentu Europejskiego. Jak dowiaduje się nieoficjalnie „Rzeczpospolita” również Michał Adamczyk brany jest pod uwagę, jako kandydat w wyborach europejskich. Były pracownik TVP ma duże potrzeby finansowe, a gdyby przegrał proces może mieć je jeszcze większe.

Czytaj więcej

Adamczyk, Pereira i Tulicki zwolnieni dyscyplinarnie z TVP

Czy inny byli pracownicy TVP będą kandydować w wyborach z list PiS? Nasi informatorzy nie chcą zdradzać, ale potwierdzają, że nowa telewizja powstanie, a Republika zostanie wzmocniona, również finansowo.

Telewizja Polska złożyła pozew przeciwko Michałowi Adamczykowi, Samuelowi Pereirze i Marcinowi Tulickiemu, domagając się odszkodowania w wysokości 1,33 mln zł. Obecne władze TVP twierdzą, że państwowa spółka została poszkodowana w związku z brakiem możliwości korzystania z infrastruktury Telewizyjnej Agencji Informacyjnej (TAI) od 20 grudnia do połowy stycznia. Wtedy to wspomniani byli już pracownicy TVP okupowali media publiczne i nie wpuszczali do telewizji nowych władz oraz dziennikarzy. W oświadczeniu Telewizji Polskiej czytamy, że pozew „dotyczy szkody, którą Spółka poniosła w związku z bezprawnymi działaniami pozwanych, które pozbawiły TVP możliwości korzystania z infrastruktury znajdującej się w budynku przy Placu Powstańców Warszawy 7". Z powodu okupacji TVP przez Adamczyka, Pereirę i Tulickiego, między 20 a 29 grudnia 2023 roku nie emitowano TVP Info i TVP3, przez co na antenie nie pojawiły się zaplanowane reklamy i treści sponsorskie. W oświadczeniu TVP widnieje, że to nie wyczerpuje roszczeń wobec byłych dyrektorów TAI za inne szkody związane z ich działaniami. Wkrótce możemy się dowiedzieć o kolejnych roszczeniach wobec nich.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Opinie polityczno - społeczne
Jerzy Haszczyński: Ameryka przywraca nadzieję Ukraińcom i flance wschodniej
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Opinie polityczno - społeczne
Jędrzej Bielecki: Jeśli Donald Trump wygra wybory, los Europy będzie w jego rękach
Opinie polityczno - społeczne
Agnieszka Markiewicz: Zachód nie może odpuścić Iranowi. Sojusz między Teheranem a Moskwą to nie przypadek
Opinie polityczno - społeczne
Michał Szułdrzyński: Rada Ministrów Plus, czyli „Bezpieczeństwo, głupcze”
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Opinie polityczno - społeczne
Jędrzej Bielecki: Pan Trump staje przed sądem. Pokaz siły państwa prawa