Reklama

Nie podcinajcie skrzydeł gospodarce

Co wspólnego ma przygotowywany właśnie nowy kodeks pracy z planowaną opłatą emisyjną, o których piszemy dziś na pierwszej stronie „Rzeczpospolitej"? I w jednym, i w drugim przypadku chodzi o pieniądze, duże pieniądze. Mają one popłynąć do kasy państwa z kont firm i kieszeni obywateli. I choć dziś większe emocje budzi nowy narzut na paliwa, o wiele bardziej niekorzystne dla całej gospodarki konsekwencje może mieć przewidziane w projekcie kodeksu pracy „uetatowienie" z automatu wszystkich tych, którzy dla firm pracują.

Publikacja: 06.03.2018 20:00

Nie podcinajcie skrzydeł gospodarce

Foto: Fotolia

Osiem groszy (plus VAT) dołożone do ceny benzyny czy oleju napędowego nie wydaje się wielką kwotą. Jednak w wymiarze politycznym może mieć siłę rażenia rakiety średniego zasięgu. Pamiętają Państwo, jak rządząca partia w podskokach wycofywała się z 20-groszowej podwyżki opłaty paliwowej, która miała pójść na sfinansowanie budowy dróg samorządowych? Nie sprawdziło się wtedy powiedzenie „koszula bliższa ciału", kierowcy byli przeciwko zrzutce na lokalne trasy. Dlatego nie sądzę, by przyklasnęli ogólnopolskiej składce na abstrakcyjną dla nich produkcję wodoru, stacje tankowania gazu ziemnego i ładowania autobusów elektrycznych. Politycy będą więc musieli szybko przebić ten balon próbny.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Sztuczna inteligencja jest jak śrubokręt
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: PiS wiele nie ugra na „aferze KPO”. Nie nadaje się na ośmiorniczki
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Polska bezbronna przed dronami. To kolejne ostrzeżenie
Opinie Ekonomiczne
Cezary Stypułkowski: 20 miliardów na stole. Co oznacza reorganizacja PZU i Pekao
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Wniosek z rozmów o pokoju jest oczywisty: musimy się zbroić
Reklama
Reklama