Vistula zgarnie 50 mln złotych

NWZA ustaliło cenę akcji serii G na 5,7 zł. Potwierdzają się także informacje „Rz” o strategii rozwoju V&W do 2012 r.

Aktualizacja: 05.09.2008 15:48 Publikacja: 05.09.2008 04:16

Vistula zgarnie 50 mln złotych

Foto: PARKIET

Jeszcze wczoraj rano było kilka propozycji ceny – zarząd Vistuli & Wólczanki, Alma Market i spółki rodziny Kruk chciały 5,7 zł, choć firmy dzień wcześniej proponowały 5,5 zł. Z kolei Pioneer Pekao TFI zgłosił niemal 6 zł za akcję. NWZA po kilku przerwach jednogłośnie zgodziło się na 5,7 zł. Pieniądze są potrzebne, bo zbliża się termin spłaty 300 mln zł kredytu zaciągniętego na zakup 66 proc. akcji W. Kruk.

Zgodnie z ustaleniami realizacja projektów strategicznych ma pochłonąć do 2012 r. 100 mln zł – liczba firmowych salonów (razem z W. Kruk) ma wzrosnąć z 251 obecnie do 411. Przychody grupy mają się podwoić (obecnie wynoszą 600 mln zł ). Rozwój skupi się na pięciu markach: Vistula, Wólczanka, W. Kruk, Deni Cler i Galeria Centrum. Powstanie też nowa, tańsza sieć jubilerska, nawiązująca nazwą do W. Kruk, ale dla młodszego klienta. Jej nazwa nie jest jeszcze ustalona, pierwsze sklepy ruszą na początku 2009 r., a do 2012 r. ma ich być ok 40. Potwierdzają się także informacje dotyczące strategii rozwoju Galerii Centrum. Zakłada ona rozwój spółki w dwóch formatach – tańszym oraz z markami z najwyższej półki.

Rz: Z czego, oprócz wpływów z emisji sięgających 50 mln zł, spółka chce spłacić 300 mln zł kredytu?

Michał Wójcik, prezes Vistuli & Wólczanki:

Na razie chcemy refinansować 100 mln zł innymi formami, jak obligacje czy środki z innych banków. Daje to możliwość znacznego obniżenia kosztów obsługi zadłużenia. Dla Fortisu, gdzie mamy kredyt, też nie jest to sytuacja komfortowa, dlatego intensywnie pracujemy nad redukcją zadłużenia.

Wiemy też coraz więcej o nowej strategii – z których marek zrezygnujecie najszybciej?

Na pewno licencyjnych, jak Cacharel, Bossini, Replay czy Murphy & Nye – przynoszą straty, nie są też dobrze znane. Potem zastanowimy się nad losem kolejnych. Na pewno teraz jest ich za dużo.

A co się stanie z tymi głównymi?

W przypadku Vistuli tylko 10 proc. oferty to luźniejsze ubrania typu casual – chcemy zwiększyć ich udział do 50 proc. Na pewno musimy zacząć je szyć w Azji. Wzorem jest dla nas Ralph Lauren, który też zdecydował się na taki krok. Z kolei Wólczanka ma postawić na otwieranie kiosków koszulowych. Podwoimy też liczbę salonów W. Kruk.

A Galeria Centrum?

W tych sklepach rusza projekt Świat Kobiety Glamour opracowany przez poprzedni zarząd. Zobaczymy, jak się sprawdzi. Stawiamy na kosmetyki, odzież damską, bieliznę. Z kolei w czterech najlepszych lokalizacjach Galerii Centrum: w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu i Krakowie, w 2009 roku zaczniemy sprzedawać marki z najwyższej półki, jak Armani, ale także Vistula, dla której po kampanii z Pierce’em Brosnanem jest to na pewno duży krok. Ma też potencjał znacznego wzrostu przychodów. Do tych czterech sklepów wejdzie też Deni Cler – rezygnujemy z oferty publicznej tej spółki.

Jak mogą wyglądać wyniki za trzeci kwartał?

Nie będą rewelacyjne, liczymy się ze stratą netto. Jeszcze w sierpniu trwały wyprzedaże, a obniżki cen sięgały nawet 70 proc. Dlatego sam wrzesień nie pociągnie całego kwartału. Na pewno końcówka roku tradycyjnie będzie najlepsza, zwłaszcza dla spółki W. Kruk.

Jeszcze wczoraj rano było kilka propozycji ceny – zarząd Vistuli & Wólczanki, Alma Market i spółki rodziny Kruk chciały 5,7 zł, choć firmy dzień wcześniej proponowały 5,5 zł. Z kolei Pioneer Pekao TFI zgłosił niemal 6 zł za akcję. NWZA po kilku przerwach jednogłośnie zgodziło się na 5,7 zł. Pieniądze są potrzebne, bo zbliża się termin spłaty 300 mln zł kredytu zaciągniętego na zakup 66 proc. akcji W. Kruk.

Pozostało 86% artykułu
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska