Tomasz Czechowicz: E-commerce jest beneficjentem pandemii

Rosnące wyceny firm e-commerce i wielomiliardowe inwestycje w cyfryzację – oto niektóre uboczne efekty epidemii.

Publikacja: 25.06.2020 21:00

Tomasz Czechowicz: E-commerce jest beneficjentem pandemii

Foto: Adobe Stock

Kryzys z lat 1929–1933 jest uważany za największy kryzys gospodarczy w historii kapitalizmu. Powrót do status quo zajął najbardziej uprzemysłowionym państwom ponad 20 lat (w USA wskaźnik Dow Jones osiągnął poziom z 1929 r. dopiero po 25 latach). Czy kryzys pandemiczny będzie miał tak daleko idące konsekwencje, trudno przewidzieć. Warto się jednak zastanowić, co może pomóc w jego przezwyciężeniu.

Po wielkim kryzysie odbudowę amerykańskiej gospodarki i wielu innych napędzał spektakularny rozwój przemysłu samochodowego, elektrycznego, ropy naftowej i masowego przetwórstwa żywności. Łączyło je jedno: wszystkie były wtedy stosunkowo nowymi dziedzinami.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Przesadzamy z OZE?
Opinie Ekonomiczne
Wysoka moralność polskich firm. Chciejstwo czy rzeczywistość?
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czekanie na zmianę pogody
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Rząd sięgnie po trik PiS-u