Reklama
Rozwiń
Reklama

Niby za darmo, ale wciąż drożej

Banki zaczynają pobierać opłaty za wejście do oddziału. To oczywiście żart. Ale opłat i prowizji w bankowych cennikach jest mnóstwo. Choć gdyby sugerować się reklamami, wszystko jest tam za darmo.

Publikacja: 20.05.2015 22:00

Bożena Żuławnik

Bożena Żuławnik

Foto: Fotorzepa/Waldemar Kompała

Co więcej, banki dopłacają klientom za korzystanie z ich usług. Wystarczy założyć konto i już ma się stówę. A po zapłaceniu kartą w sklepie pieniądze wracają.

Może nawet ktoś skorzystał z tych promocji, ale pewnie więcej jest ludzi, od których pobrano opłatę za przewalutowanie, wydrukowanie stanu konta w bankomacie, wpłatę gotówkową w placówce, wysłanie upomnienia i za wiele innych czynności. I w zasadzie nie ma w tym nic dziwnego. Banki są przecież firmami, tak jak wszystkie inne firmy nastawionymi na zysk. Gdy kurczy się jedno źródło dochodów (np. z opłat interchange, odsetek od kredytów), muszą znaleźć inne. Oczekują tego choćby akcjonariusze, w tym inwestorzy kupujący akcje banków na giełdzie.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Nie ma darmowych lunchów. Regulacji też
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama