Reklama

Maciej Albinowski: Dobre i złe zyski banków

Niskie oprocentowanie lokat ogranicza skuteczność polityki pieniężnej w redukcji inflacji. To jedyny obszar, gdzie jest wyraźna potrzeba obniżenia zysków banków.

Publikacja: 08.04.2025 05:04

Maciej Albinowski: Dobre i złe zyski banków

Foto: mat. pras.

Wostatnim czasie sektor bankowy notuje wysokie zyski, co powoduje dużą frustrację wśród części kredytobiorców, którzy do tych zysków się dokładają. W przestrzeni publicznej pojawiają się różne propozycje ograniczenia możliwości zarabiania przez banki albo opodatkowania tych zysków.

Jednak jeśli nie chcemy, aby interwencje państwa obróciły się przeciw społeczeństwu, to trzeba pozwolić bankom czerpać zyski z podejmowanego przez nie ryzyka oraz z wartościowych usług dostarczanych dla społeczeństwa. Natomiast warto przyjrzeć się krytycznie tym zyskom, które wynikają z siły monopolistycznej banków i ich przewag nad klientami.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Gorynia, Kośny, Hardt: Sięgnijmy do ekonomii
Opinie Ekonomiczne
Przemysław Tychmanowicz: W poszukiwaniu inwestycyjnego złotego Graala
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Państwo na zakupach. Dlaczego Krajowa Grupa Spożywcza nie powinna przejmować Carrefoura
Opinie Ekonomiczne
Prof. Polowczyk: Polska miała dużo szczęścia od 1990 roku
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz:: Kupujemy okręty, czyli gospodarka, głupcze!
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama