Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 15.12.2015 21:00 Publikacja: 15.12.2015 21:00
Foto: Archiwum
Kraj pustoszyły obce armie przetaczające się w tę i z powrotem. Teraz to tranzytowe położenie Polski staje się jej atutem. Nasz PKB pomnaża branża logistyczna – od portów morskich, przez centra magazynowe obsługujące z Polski inne kraje regionu, do przedsiębiorstw transportowych.
Nasze porty z powodzeniem ścigają się z niemieckimi. Kwitnie flota tirów: szacuje się, że zarejestrowane nad Wisłą firmy – przyznajmy, nie tylko krajowego, ale i zachodniego pochodzenia – wykonują nawet jedną czwartą przewozów międzynarodowych w UE. Sprzyjają im konkurencyjne koszty pracy: zatrudnienie polskiego kierowcy kosztuje 1–2 tys. euro miesięcznie mniej niż holenderskiego. Dotyczy to także innych gałęzi logistyki: konkurencyjne koszty zachęciły Amazon, światowego potentata handlu internetowego, do przeniesienia pod Wrocław i Poznań magazynów obsługujących dostawy do jego niemieckich klientów.
Negocjowana właśnie umowa Unii z Indiami to strategiczne posunięcie, które może na nowo zakotwiczyć Europę w mul...
W świecie pełnym konfliktów i przemocy, w którym współzależność stała się bronią, a dotychczasowe sojusze trzeba...
Ostatnie działania polskiego rządu na rzecz przemysłu stalowego nie są dalekosiężną, strategiczną odpowiedzią na...
Zamiast z górnikami rząd powinien umówić się z obywatelami na ramy transformacji energetycznej. I pokazać kierun...
Hasło „suwerenność technologiczna” musi w Europie stać się ciałem. I to szybko. Do zagrożeń związanych z potężną...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas