Aktualizacja: 15.12.2015 21:00 Publikacja: 15.12.2015 21:00
Foto: Archiwum
Kraj pustoszyły obce armie przetaczające się w tę i z powrotem. Teraz to tranzytowe położenie Polski staje się jej atutem. Nasz PKB pomnaża branża logistyczna – od portów morskich, przez centra magazynowe obsługujące z Polski inne kraje regionu, do przedsiębiorstw transportowych.
Nasze porty z powodzeniem ścigają się z niemieckimi. Kwitnie flota tirów: szacuje się, że zarejestrowane nad Wisłą firmy – przyznajmy, nie tylko krajowego, ale i zachodniego pochodzenia – wykonują nawet jedną czwartą przewozów międzynarodowych w UE. Sprzyjają im konkurencyjne koszty pracy: zatrudnienie polskiego kierowcy kosztuje 1–2 tys. euro miesięcznie mniej niż holenderskiego. Dotyczy to także innych gałęzi logistyki: konkurencyjne koszty zachęciły Amazon, światowego potentata handlu internetowego, do przeniesienia pod Wrocław i Poznań magazynów obsługujących dostawy do jego niemieckich klientów.
Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.
Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Nadmiar regulacji i legislacji może znacząco wpłynąć na gospodarkę, zwiększając obciążenia dla firm i ograniczaj...
W cieniu wyborów prezydenckich i przed zapowiadaną przez premiera Donalda Tuska rekonstrukcją rządu, która ma po...
Spór o składkę zdrowotną od przedsiębiorców dał aktorom z różnych stron sceny politycznej szansę na wspaniałe wy...
Pierwszy zrobił to Jarosław Kaczyński, prezes PiS, potem prezydent Andrzej Duda. Dołączenie Adama Glapińskiego,...
Konsumenci nie musieliby czekać aż do maja 2025 r. na obniżkę ceny kredytu, gdyby nie falstart z cięciem stóp pr...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas