Krzysztof Adam Kowalczyk: Bezcelowe zagrywki cenowe

Handlowcy już się głowią, jak obejść unijną dyrektywę Omnibus. Ale mam nadzieję, że tak bezczelnych zagrywek, jak podnoszenie cen tuż przed promocją, już nie zobaczymy.

Publikacja: 10.01.2023 21:00

Krzysztof Adam Kowalczyk: Bezcelowe zagrywki cenowe

Foto: Adobe Stock

Gdy niespełna dwie dekady temu kupowałem swój pierwszy odtwarzacz DVD, przeżyłem pierwsze, rzekłbym formujące rozczarowanie promocjami, które okazały się pułapką zastawioną na nieświadomego klienta. Nie wpadłem w nią tylko przypadkiem. Po prostu tydzień wcześniej odwiedziłem zapowiadający atrakcyjne cięcie cen gigasklep z elektroniką, by sprawdzić, co jest w ofercie i porównać modele. Na szczęście zapisałem ceny. Gdy zaczęła się „promocja”, ku mojemu zdumieniu okazało się, że są wyższe niż przed tygodniem, a spadły wyłącznie dlatego, że w przeddzień „obniżki” je wywindowano.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Ropa, dolary i krew
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Przesadzamy z OZE?
Opinie Ekonomiczne
Wysoka moralność polskich firm. Chciejstwo czy rzeczywistość?
Opinie Ekonomiczne
Handlowy wymiar suwerenności strategicznej Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czekanie na zmianę pogody