Reklama

Piotr Mazurkiewicz: Schabowy przy palmie czy telewizji

Biura podróży stają na głowie, aby zachęcić do wyjazdu za granicę nawet osoby nieznające języków i bojące się wyjazdów. Nowym pomysłem jest uruchamianie tzw. polskich stref w zagranicznych kurortach. Zawartość menu, obsługa hotelowa – wszystko w ojczystym języku.

Aktualizacja: 29.11.2016 21:05 Publikacja: 29.11.2016 20:51

Piotr Mazurkiewicz

Piotr Mazurkiewicz

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek

Pojawia się wtedy pytanie, po co wyjeżdżać za granicę, aby spędzać wakacje w otoczeniu rodaków, jedząc dania przynajmniej przypominające polskie i nie ruszać się z hotelu. Przecież jednym z argumentów na rzecz podróżowania jest poznawanie nowych miejsc, kultur i smaków.

Oferta biur podróży to coraz mocniejsze lansowanie modelu wypoczynku w systemie all inclusive – płacisz raz i wszystko masz w cenie. Jedzenie, przekąski, alkohole (dodajmy lokalne) – zatem najlepiej nie ruszać się znad basenu (miejsce zarezerwowane ręcznikiem o 6 rano), jeść i pić cały dzień. To triumf ilości nad jakością – napisała w jednym z felietonów pisarka Dorota Masłowska. Zamykanie się w narodowym sosie nie jest polską specjalnością. W otoczeniu swoich i z mdłą kuchnią uwielbiają wypoczywać Brytyjczycy, Niemcy czy Amerykanie. Zatem dołączamy do elity!

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Janusz Jankowiak: Finanse publiczne – nie tędy droga
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Opinie Ekonomiczne
Marzena Tabor-Olszewska: Noszenie futer to żadna konieczność. To fanaberia
Opinie Ekonomiczne
Monika Różycka: Nowy gatunek poznawczy. Zaufanie w epoce agentów AI
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Krócej znaczy drożej. Pilotaż skróconego czasu pracy to ukryta podwyżka w urzędach
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Ekonomiczne
Anita Błaszczak: Niepewność, która uderza w nas wszystkich
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama