Reklama
Rozwiń

Korzystamy z dobrego klimatu

Polskę w ostatnich latach kilka razy ominęły wielkie inwestycje w branży motoryzacyjnej. To oczywiście źle, ale nasza gospodarka zrekompensowała to sobie imponującym rozwojem sektora produkcji części i komponentów.

Aktualizacja: 18.04.2017 21:23 Publikacja: 18.04.2017 21:16

Marcin Piasecki

Marcin Piasecki

Foto: Fotorzepa/Waldemar Kompała

Tego rodzaju inwestycje są mniej spektakularne niż budowa fabryk gotowych aut, trudniejsze do nagłośnienia i ogrania w mediach, ale ich wpływ jest nie do przecenienia. Dzięki nim można powiedzieć, że Polska liczy się na mapie światowego przemysłu motoryzacyjnego.

Doszło tutaj zresztą do procesów niezwykle ważnych z punktu widzenia naszej gospodarki. Po pierwsze – produkcja części i komponentów to jedna z polskich branż, obok np. AGD, która bez najmniejszych problemów wpisała się w obieg globalnego biznesu. Fabryki w Polsce produkują dla marek premium i popularnych, dla najróżniejszych typów pojazdów, dla samych wielkich koncernów motoryzacyjnych i dla dostawców tych graczy. Ten skokowy wręcz rozwój nie odbyłby się bez docenienia naszego kraju jako atrakcyjnego miejsca dla inwestorów z zagranicy, ale też i bez elastyczności naszego biznesu, który potrafił wykorzystać szansę współpracy z międzynarodowymi tuzami.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Anita Błaszczak: Sushi zamiast mieszkania?
Opinie Ekonomiczne
Piotr Arak: Wielki zakład Europy o Indie
Opinie Ekonomiczne
Unia Europejska a Chiny: pomiędzy współpracą, konkurencją i rywalizacją
Opinie Ekonomiczne
Eksperci: hutnictwo stali jest wyjątkiem od piastowskiej doktryny premiera Tuska
Opinie Ekonomiczne
Joanna Pandera: „Jezioro damy tu”, czyli energetyka w rekonstrukcji