Reklama

Korzystamy z dobrego klimatu

Polskę w ostatnich latach kilka razy ominęły wielkie inwestycje w branży motoryzacyjnej. To oczywiście źle, ale nasza gospodarka zrekompensowała to sobie imponującym rozwojem sektora produkcji części i komponentów.

Aktualizacja: 18.04.2017 21:23 Publikacja: 18.04.2017 21:16

Marcin Piasecki

Marcin Piasecki

Foto: Fotorzepa/Waldemar Kompała

Tego rodzaju inwestycje są mniej spektakularne niż budowa fabryk gotowych aut, trudniejsze do nagłośnienia i ogrania w mediach, ale ich wpływ jest nie do przecenienia. Dzięki nim można powiedzieć, że Polska liczy się na mapie światowego przemysłu motoryzacyjnego.

Doszło tutaj zresztą do procesów niezwykle ważnych z punktu widzenia naszej gospodarki. Po pierwsze – produkcja części i komponentów to jedna z polskich branż, obok np. AGD, która bez najmniejszych problemów wpisała się w obieg globalnego biznesu. Fabryki w Polsce produkują dla marek premium i popularnych, dla najróżniejszych typów pojazdów, dla samych wielkich koncernów motoryzacyjnych i dla dostawców tych graczy. Ten skokowy wręcz rozwój nie odbyłby się bez docenienia naszego kraju jako atrakcyjnego miejsca dla inwestorów z zagranicy, ale też i bez elastyczności naszego biznesu, który potrafił wykorzystać szansę współpracy z międzynarodowymi tuzami.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Prof. Agnieszka Słomka-Gołębiowska: Wykorzystajmy mądrze szansę dziejową i wypracowany potencjał
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Drony i dramatycznie trudny wybór
Opinie Ekonomiczne
Czy czterodniowy tydzień pracy jest dla nas dobry?
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Prawdziwi politycy, czyli jak się dorasta w MON
Opinie Ekonomiczne
Eksperci FOR: Orbanizacja gospodarki odpadami w Polsce
Reklama
Reklama