Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 18.04.2017 21:23 Publikacja: 18.04.2017 21:16
Marcin Piasecki
Foto: Fotorzepa/Waldemar Kompała
Tego rodzaju inwestycje są mniej spektakularne niż budowa fabryk gotowych aut, trudniejsze do nagłośnienia i ogrania w mediach, ale ich wpływ jest nie do przecenienia. Dzięki nim można powiedzieć, że Polska liczy się na mapie światowego przemysłu motoryzacyjnego.
Doszło tutaj zresztą do procesów niezwykle ważnych z punktu widzenia naszej gospodarki. Po pierwsze – produkcja części i komponentów to jedna z polskich branż, obok np. AGD, która bez najmniejszych problemów wpisała się w obieg globalnego biznesu. Fabryki w Polsce produkują dla marek premium i popularnych, dla najróżniejszych typów pojazdów, dla samych wielkich koncernów motoryzacyjnych i dla dostawców tych graczy. Ten skokowy wręcz rozwój nie odbyłby się bez docenienia naszego kraju jako atrakcyjnego miejsca dla inwestorów z zagranicy, ale też i bez elastyczności naszego biznesu, który potrafił wykorzystać szansę współpracy z międzynarodowymi tuzami.
Przy zachodzących w Polsce zmianach pokoleniowych i ekonomicznych gastronomia jest wręcz skazana na sukces, choc...
Negocjowana właśnie umowa Unii z Indiami to strategiczne posunięcie, które może na nowo zakotwiczyć Europę w mul...
W świecie pełnym konfliktów i przemocy, w którym współzależność stała się bronią, a dotychczasowe sojusze trzeba...
Ostatnie działania polskiego rządu na rzecz przemysłu stalowego nie są dalekosiężną, strategiczną odpowiedzią na...
Zamiast z górnikami rząd powinien umówić się z obywatelami na ramy transformacji energetycznej. I pokazać kierun...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas