Reklama

Pokolenie Z już niedługo przemebluje nam świat

Od niepamiętnych czasów młodzież była nośnikiem zmiany. Bunt i niechęć do podążania utartymi ścieżkami były nieraz powodem poważnych problemów, ale i motorem dynamicznych transformacji, bez których nie byłoby postępu. Bez kreatywności młodzieży świat po prostu stanąłby w miejscu.

Aktualizacja: 10.04.2018 21:24 Publikacja: 10.04.2018 21:00

Pokolenie Z już niedługo przemebluje nam świat

Foto: Adobe Stock

Wprowadzane zmiany zazwyczaj zawsze były ewolucyjne, pierwsza rewolucja nastąpiła dopiero w drugiej połowie XIX w. wraz z pojawieniem się silnika napędzanego parą. Istniały oczywiście duże rozbieżności zdań pomiędzy zwolennikami klasycznych urządzeń napędzanych siłą ludzkich lub zwierzęcych mięśni oraz postępowymi rewolucjonistami, dla których energia powstająca z pary była motorem napędzającym postęp. Ot, takie klasyczne różnice pokoleń. Ale według mnie to, co się dzieje obecnie i jak bardzo pokolenie młodzieży urodzonej po 1995 r. różni się od swoich rodziców nie da się porównać do żadnego zdarzenia w historii. To tak jakby średniowiecze spotkało się z oświeceniem. Trzeba sobie zdać w końcu sprawę z faktu, że kilka milionów przedstawicieli pokolenia „Z" weszło na rynek pracy lub niebawem na nim zawita.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Aleksander Chłopecki: Jak ograniczyć szantaż korporacyjny
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Jak efektywnie inwestować w zbrojeniówkę
Opinie Ekonomiczne
Jarosław Dąbrowski: Banki rozwoju w erze innowacji
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Czeska gospodarka po wyborach
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Kraj cudów?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama