Północny szlak jedwabny

Tunel Tallin-Helsinki może stać się częścią nowego połączenia z Azji do Europy – pisze były minister spraw zagranicznych Estonii.

Aktualizacja: 11.06.2018 21:02 Publikacja: 11.06.2018 21:00

Północny szlak jedwabny

Foto: Adobe Stock

Pomysł budowy tunelu Tallin–Helsinki budzi ostrożną ciekawość. Główne powody budowy 102-kilometrowego tunelu to rozwój Tallina i Helsinek jako miasta bliźniaczego, poprawa ruchu ludzi i towarów między Estonią i Finlandią, a także rozwój Rail Baltica (nowoczesna kolej, która ma połączyć Estonię, Łotwe i Litwę poprzez Polskę z Europę Zachodnią – red.). Dotychczasowe dyskusje wykazały, że tunel Tallin–Helsinki będzie miał nie tylko znaczenie regionalne czy europejskie, ale może stać się ważnym ogniwem relacji międzynarodowych w wymiarze globalnym.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Opinie Ekonomiczne
Hubert A. Janiszewski: Dlaczego w Sejmie widać puste ławki
Opinie Ekonomiczne
Jak rozwiązać problem jawności wynagrodzeń? Odpowiedź można znaleźć w... Biblii
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Następne cięcie stóp procentowych najwcześniej we wrześniu?
Opinie Ekonomiczne
Pensje Polaków dogoniły zarobki Brytyjczyków. O czym to świadczy?
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: To nie są wybory prezydenckie