Stanowisko dyrektora generalnego największego producenta piwa w Polsce 45-letni Gary Haigh obejmie oficjalnie 1 czerwca 2009 r. Zastąpi na nim Dietera Schulza, który zajmie się teraz zarządzaniem globalnymi zakupami koncernu SABMiller, właściciela Kompanii Piwowarskiej. W ciągu ostatnich dwóch lat, gdy Schulz kierował firmą, jej sprzedaż poszła w górę o 17 proc., a udziały rynkowe zwiększyły się z 38 do 42,9 proc.
Nowemu dyrektorowi generalnemu Kompanii będzie trudno osiągnąć podobne wyniki. Branża piwna odczuwa obecnie skutki kryzysu, wyższej akcyzy i nasycenia rynku. W tym roku sprzedaż piwa może być o kilka procent niższa niż w 2008 r.
Gary Haigh z koncernem SABMiller związany jest od 2005 roku. Przez ostatnie cztery lata był dyrektorem generalnym do spraw importu SABMiller Europa. Oddział, którym kierował, odpowiada za sprzedaż i marketing w tych krajach, gdzie koncern nie ma własnych browarów. Za swój największy zawodowy sukces uważa zdobycie przez markę Pilsner Urquell pozycji lidera wśród piw importowanych w Niemczech.
Nominację na stanowisko dyrektora generalnego Kompanii Piwowarskiej ze względu na jej wielkość uważa za duży awans. – Działalność importowa SABMillera w Europie jest prowadzona na zdecydowanie mniejszą skalę – mówi Haigh.
Doświadczenie w branży alkoholowej zdobył w brytyjskim Diageo. Kierował oddziałem odpowiedzialnym za rynki belgijski i holenderski. Był także szefem marketingu spółki Guinness należącej do Diageo.