Reklama
Rozwiń

Finansiści kochają Nowy Jork

Nowy Jork pozostał światowym centrum finansowym, pomimo najcięższego od 70 lat kryzysu. Londyn stracił drugie miejsce na rzecz Singapuru

Publikacja: 30.10.2009 11:37

Agencja Bloomberg, jak co roku, przeprowadziła wśród finansistów ankietę na temat tego, które miasto jest centrum światowych finansów. Dziś publikuje wyniki.

Najwięcej głosów (29 proc.) zebrał Nowy Jork. Respondenci uważają że amerykańskie miasto będzie także w najbliższych dwóch latach najlepszym miejscem do rozwoju usług finansowych.

17 proc. wskazało na Singapur, do którego w ostatnim roku przeniosło się wiele instytucji finansowych w Londynu (16 proc.). Azjatyckie miasto-państwo przyciąga światową finansjerę stabilnością rozwiązań prawnych i zachętami dla zagranicznych inwestorów.

Czwarty według atrakcyjności jest Szanghaj (11 proc. głosów) a piąty - Dubaj ( 5 proc.).

Największe straty w kryzysie poniosło Tokio, na które skazało tylko 1 proc. pytanych finansistów. Bloomberg zapytał też o kraje, które stwarzają inwestorom największe możliwości zarobku.

Reklama
Reklama

Zwyciężyły Chiny, przed Brazylią, Indiami i USA.

Badanie przeprowadzono 23-27 października na grupie 1452 osób. Margines błędu to +/-2,6 proc.

Agencja Bloomberg, jak co roku, przeprowadziła wśród finansistów ankietę na temat tego, które miasto jest centrum światowych finansów. Dziś publikuje wyniki.

Najwięcej głosów (29 proc.) zebrał Nowy Jork. Respondenci uważają że amerykańskie miasto będzie także w najbliższych dwóch latach najlepszym miejscem do rozwoju usług finansowych.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Ukraina po 3,5 roku wojny: wiatr wieje w oczy, pomoc wygasa, a planu B brak
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Panika nad wyschniętą kałużą
Opinie Ekonomiczne
ArcelorMittal odpowiada Instratowi
Opinie Ekonomiczne
Jak zasypać Rów Mariański deficytu finansów publicznych w Polsce
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Cud zielonej wyspy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama