Aby odbierać obraz, firmy kupują przede wszystkim monitory, projektory i sprzęt wideo-konferencyjny. Dla małych i średnich przedsiębiorstw często najważniejszym kryterium wyboru sprzętu jest cena. Ale nawet urządzenia relatywnie niedrogie mogą mieć różne funkcje. Ważne, by dostosować je do swoich wymagań.
Niemalże w każdej firmie wykorzystującej komputery potrzebne są monitory. Nawet jeśli większość pracowników używa laptopów, dużo wygodniej jest im pracować z dużym wyświetlaczem, który można podłączyć do przenośnego sprzętu.
Dla tych użytkowników często kupowane są 24-calowe monitory, takie jak na przykład Acer za ok. 700 zł (posiada złącze cyfrowe DVI i szybką matrycę 2ms, zgodny ze standardami TCO5.0 i Energy Star 5.0).
Z reguły jednak firmy wybierają monitory o przekątnej ekranu 20–22 cale. W tym przedziale można znaleźć sprzęt w bardzo rozsądnych cenach.
Coraz chętniej firmy decydują się na monitory panoramiczne w formacie 16 na 9 zamiast w formacie 16 na 10. Nie bez znaczenia jest tu niższa cena. Monitorów drugiego rodzaju jest coraz mniej w ofercie producentów. Na przykład firma BenQ proponuje obecnie tylko kilka monitorów 16 na 10 i kilkadziesiąt modeli 16 na 9.