Koreański trend i bat Google’a

Po raz pierwszy w historii sprzedaż online przegoniła handel tradycyjny. Doszło do tego jednak nie w Polsce. Rekord padł w Korei Południowej.

Publikacja: 20.04.2015 22:00

Michał Duszczyk

Michał Duszczyk

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompala Waldemar Kompala

To kraj, w którym sektor e-commerce zawsze należał do najbardziej rozwiniętych na świecie. Przegonienie stacjonarnych sklepów pod względem wartości sprzedaży nie byłoby jednak możliwe, gdyby nie mobilna rewolucja.

Azjaci kochają wszelkiego rodzaju ekrany połączone z internetem. Noszą je przy sobie i na sobie. Smartfony, tablety, smartwatche i phablety stały się tam częścią kultury i siłą napędową handlu. Jak wyliczył koreański urząd statystyczny, w 2014 r. wartość transakcji online sięgnęła tam niemal 47 bln wonów (1 won = 0,34 zł) i była o 300 mld wonów większa niż w sklepach w realu.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację