Reklama

Koreański trend i bat Google’a

Po raz pierwszy w historii sprzedaż online przegoniła handel tradycyjny. Doszło do tego jednak nie w Polsce. Rekord padł w Korei Południowej.

Publikacja: 20.04.2015 22:00

Michał Duszczyk

Michał Duszczyk

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompala Waldemar Kompala

To kraj, w którym sektor e-commerce zawsze należał do najbardziej rozwiniętych na świecie. Przegonienie stacjonarnych sklepów pod względem wartości sprzedaży nie byłoby jednak możliwe, gdyby nie mobilna rewolucja.

Azjaci kochają wszelkiego rodzaju ekrany połączone z internetem. Noszą je przy sobie i na sobie. Smartfony, tablety, smartwatche i phablety stały się tam częścią kultury i siłą napędową handlu. Jak wyliczył koreański urząd statystyczny, w 2014 r. wartość transakcji online sięgnęła tam niemal 47 bln wonów (1 won = 0,34 zł) i była o 300 mld wonów większa niż w sklepach w realu.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Dekada realizacji Agendy 2030 w UE. Analiza postępów i barier
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Prezydent Nawrocki wchodzi w buty premiera
Opinie Ekonomiczne
Prostowanie podatku Belki: kierunek dobry, ale dlaczego tak późno?
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Voigt: Niestabilność polityczna na świecie zwiększa znaczenie kryptowalut
Opinie Ekonomiczne
André Mierzwa: Jak Francja leczy swoją służbę zdrowia
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama