Koreański trend i bat Google’a

Po raz pierwszy w historii sprzedaż online przegoniła handel tradycyjny. Doszło do tego jednak nie w Polsce. Rekord padł w Korei Południowej.

Publikacja: 20.04.2015 22:00

Michał Duszczyk

Michał Duszczyk

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompala Waldemar Kompala

To kraj, w którym sektor e-commerce zawsze należał do najbardziej rozwiniętych na świecie. Przegonienie stacjonarnych sklepów pod względem wartości sprzedaży nie byłoby jednak możliwe, gdyby nie mobilna rewolucja.

Azjaci kochają wszelkiego rodzaju ekrany połączone z internetem. Noszą je przy sobie i na sobie. Smartfony, tablety, smartwatche i phablety stały się tam częścią kultury i siłą napędową handlu. Jak wyliczył koreański urząd statystyczny, w 2014 r. wartość transakcji online sięgnęła tam niemal 47 bln wonów (1 won = 0,34 zł) i była o 300 mld wonów większa niż w sklepach w realu.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Z pustego i generał nie naleje
Opinie Ekonomiczne
Polscy emeryci wracają do pracy
Opinie Ekonomiczne
Żeby się chciało pracować, tak jak się nie chce
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Jak przekuć polskie innowacje na pieniądze
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Opinie Ekonomiczne
Dlaczego warto pomagać innym, czyli czego zabrakło w exposé ministra Sikorskiego
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne