Reklama

Koreański trend i bat Google’a

Po raz pierwszy w historii sprzedaż online przegoniła handel tradycyjny. Doszło do tego jednak nie w Polsce. Rekord padł w Korei Południowej.

Publikacja: 20.04.2015 22:00

Michał Duszczyk

Michał Duszczyk

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompala Waldemar Kompala

To kraj, w którym sektor e-commerce zawsze należał do najbardziej rozwiniętych na świecie. Przegonienie stacjonarnych sklepów pod względem wartości sprzedaży nie byłoby jednak możliwe, gdyby nie mobilna rewolucja.

Azjaci kochają wszelkiego rodzaju ekrany połączone z internetem. Noszą je przy sobie i na sobie. Smartfony, tablety, smartwatche i phablety stały się tam częścią kultury i siłą napędową handlu. Jak wyliczył koreański urząd statystyczny, w 2014 r. wartość transakcji online sięgnęła tam niemal 47 bln wonów (1 won = 0,34 zł) i była o 300 mld wonów większa niż w sklepach w realu.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Witold M.Orłowski: Zły nastrój Moody’s
Opinie Ekonomiczne
Piotr Mazurkiewicz: Zakupy po polsku. Globalne trendy mogą się u nas nie sprawdzić
Opinie Ekonomiczne
Skwirowski: Perspektywa ratingu w dół. Nie jestem optymistą
Opinie Ekonomiczne
Prof. Sławiński: Nowe szaty stablecoinów
Opinie Ekonomiczne
Prof. Jan Polowczyk: Polska gościnność kontra weto prezydenta
Reklama
Reklama