Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 11.08.2015 22:00 Publikacja: 11.08.2015 22:00
Artur Osiecki
Foto: Fotorzepa
Mało tego, w pierwszym naborze wszystkie projekty z Polski dostały dofinansowanie, a rodzimi beneficjenci zgarnęli ponad 40 proc. dostępnej puli.
Powód do radości? Na pewno. Jednak może to oznaczać coś więcej, a mianowicie od dawna oczekiwany przełom na polskiej kolei w pozyskiwaniu pieniędzy z UE. Jeszcze niedawno trwały rozmowy pomiędzy polskim rządem a Komisją Europejską (KE), w których rząd postulował przesunięcie na inwestycje drogowe części przyznanych kolei unijnych euro z puli na lata 2007–2013. Bruksela się nie zgodziła i spółki kolejowe mają do końca 2015 r. nóż na gardle, aby w terminie zakończyć i rozliczyć dotowane projekty.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Hutnictwo to strategiczna gałąź gospodarki, której znaczenie, w związku z transformacją energetyczną, będzie tyl...
Niepewność – to słowo eksperci powtarzają jak mantrę próbując wyjaśnić, co dzieje się na polskim rynku pracy. Ko...
Największy polski emitent gazów cieplarnianych przedstawił swoją strategię do 2035 roku. Węgiel w niej jest i go...
Sekując lotnisko w Modlinie partia Jarosława Kaczyńskiego – paradoksalnie – osłabiła szanse na sukces swojego sz...
Jak uczy biologia, skuteczność grupy może wynikać nie z dominacji, ale z rozpoznania i wzmocnienia najlepszego s...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas