Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 11.08.2015 22:00 Publikacja: 11.08.2015 22:00
Artur Osiecki
Foto: Fotorzepa
Mało tego, w pierwszym naborze wszystkie projekty z Polski dostały dofinansowanie, a rodzimi beneficjenci zgarnęli ponad 40 proc. dostępnej puli.
Powód do radości? Na pewno. Jednak może to oznaczać coś więcej, a mianowicie od dawna oczekiwany przełom na polskiej kolei w pozyskiwaniu pieniędzy z UE. Jeszcze niedawno trwały rozmowy pomiędzy polskim rządem a Komisją Europejską (KE), w których rząd postulował przesunięcie na inwestycje drogowe części przyznanych kolei unijnych euro z puli na lata 2007–2013. Bruksela się nie zgodziła i spółki kolejowe mają do końca 2015 r. nóż na gardle, aby w terminie zakończyć i rozliczyć dotowane projekty.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Polska wchodzi dziś do europejskiej ligi. Stoi przed wyborem: czy wykorzysta swój potencjał, czy ugrzęźnie na pó...
Nasze lotnictwo zestrzeliło rosyjskie drony za pomocą rakiet, które były od nich wielokrotnie bardziej kosztowne...
W pilotażu skróconego czasu pracy najciekawsze są trzy kwestie: jakie pomysły zaproponują pracodawcy, z jakich b...
Wtargnięcie rosyjskich dronów może okazać się przełomem dla Władysława Kosiniaka-Kamysza.
Historia uczy nas, że systemy centralnego planowania są nieskuteczne. Jak pokazuje przykład Węgier, to samo doty...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas