Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 18.08.2015 22:00 Publikacja: 18.08.2015 22:00
Foto: PAP, Grzegorz Jakubowski Grzegorz Jakubowski
Rz: O przewoźnikach samochodowych ostatnio głośno. Protesty w Polsce, płaca minimalna w Niemczech. Jak jest w branży?
W ostatnim ćwierćwieczu polski transport zdobył blisko 25 proc. europejskiego rynku samochodowych międzynarodowych przewozów towarów. Tymczasem rząd nie traktuje nas poważnie. Nie możemy doprosić się o zmiany w prawie, które ułatwiłby nam funkcjonowanie. Nasze państwo postępuje nonszalancko i krótkowzrocznie. Choćby przykład kierowców. Już teraz odczuwamy ich brak, a tylko w międzynarodowych przewozach zatrudniamy ich 200 tys. Tymczasem w wykazie zawodów MEN nawet nie ma profesji kierowcy-mechanika. Za kilka lat te braki urosną do poważnych rozmiarów i zostaniemy bez pracowników. Jednocześnie rząd zapewnia, że walczy o miejsca pracy.
Producenci mebli to kolejna z polskich lokomotyw po motoryzacji czy transporcie międzynarodowym, która dostała o...
Nadmiar regulacji i legislacji może znacząco wpłynąć na gospodarkę, zwiększając obciążenia dla firm i ograniczaj...
W cieniu wyborów prezydenckich i przed zapowiadaną przez premiera Donalda Tuska rekonstrukcją rządu, która ma po...
Spór o składkę zdrowotną od przedsiębiorców dał aktorom z różnych stron sceny politycznej szansę na wspaniałe wy...
Pierwszy zrobił to Jarosław Kaczyński, prezes PiS, potem prezydent Andrzej Duda. Dołączenie Adama Glapińskiego,...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas