Reklama
Rozwiń

Remanent w urodziny narodowej zbrojowni

Po konsolidacji fabryk broni przyszły narodowy czempion obronny stanął przed nowymi wyzwaniami – musi dostosować się do strategii bezpieczeństwa kraju i pilnie uporządkować sferę produkcyjną.

Publikacja: 10.12.2015 20:00

Partner debaty

Foto: Rzeczpospolita

Czy Polska Grupa Zbrojeniowa ma być firmą nastawioną na biznes i zysk czy też przemysłowym, strategicznym elementem systemu bezpieczeństwa państwa? Co dalej z PGZ, skoro udało się już w ekspresowym tempie dokonać formalnej integracji blisko 100 państwowych spółek, w tym aż 90 proc. firm przemysłowego potencjału obronnego kraju?

Jak godzić rolę lidera i narodowego czempiona zbrojeniowego, który ma ambicję stać się głównym dostawcą sprzętu dla modernizującej się polskiej armii, z rywalizacją z zagranicznymi koncernami coraz skuteczniej wchodzącymi na polski rynek zamówień wojskowych? Jak wreszcie odblokować relacje z polskim MON, aby wyprzedzająco rozpoznawać potrzeby sił zbrojnych i mieć czas na przygotowanie produkcji sprzętu dostosowywanego do zmieniających się zagrożeń i ewoluującej strategii obrony RP?

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Piotr Arak: Wielki zakład Europy o Indie
Opinie Ekonomiczne
Unia Europejska a Chiny: pomiędzy współpracą, konkurencją i rywalizacją
Opinie Ekonomiczne
Eksperci: hutnictwo stali jest wyjątkiem od piastowskiej doktryny premiera Tuska
Opinie Ekonomiczne
Joanna Pandera: „Jezioro damy tu”, czyli energetyka w rekonstrukcji
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Big tech ma narodowość i twarz Donalda Trumpa