Reklama

Remanent w urodziny narodowej zbrojowni

Po konsolidacji fabryk broni przyszły narodowy czempion obronny stanął przed nowymi wyzwaniami – musi dostosować się do strategii bezpieczeństwa kraju i pilnie uporządkować sferę produkcyjną.

Publikacja: 10.12.2015 20:00

Partner debaty

Foto: Rzeczpospolita

Czy Polska Grupa Zbrojeniowa ma być firmą nastawioną na biznes i zysk czy też przemysłowym, strategicznym elementem systemu bezpieczeństwa państwa? Co dalej z PGZ, skoro udało się już w ekspresowym tempie dokonać formalnej integracji blisko 100 państwowych spółek, w tym aż 90 proc. firm przemysłowego potencjału obronnego kraju?

Jak godzić rolę lidera i narodowego czempiona zbrojeniowego, który ma ambicję stać się głównym dostawcą sprzętu dla modernizującej się polskiej armii, z rywalizacją z zagranicznymi koncernami coraz skuteczniej wchodzącymi na polski rynek zamówień wojskowych? Jak wreszcie odblokować relacje z polskim MON, aby wyprzedzająco rozpoznawać potrzeby sił zbrojnych i mieć czas na przygotowanie produkcji sprzętu dostosowywanego do zmieniających się zagrożeń i ewoluującej strategii obrony RP?

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Wniosek z rozmów o pokoju jest oczywisty: musimy się zbroić
Opinie Ekonomiczne
Grzegorz Malinowski: Ile Polski w Polsce?
Opinie Ekonomiczne
Prof. Marian Gorynia: Gdzie efektywność w rozwoju kraju?
Opinie Ekonomiczne
Hubert A. Janiszewski: Obiecanki cacanki, a naród się cieszy…
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Afera na sierpień
Reklama
Reklama