Reklama
Rozwiń
Reklama

Imperium marketingowemu upadek nie grozi

Genialna wizja przekuta w gigantyczny sukces. I kinowy, i biznesowy. Czyli american dream George'a Lucasa.

Publikacja: 15.12.2015 21:00

Imperium marketingowemu upadek nie grozi

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Takiego projektu w dziejach kina nie było. Lucas umiejętnie zaadaptował na swoje potrzeby starą jak świat opowieść o walce dobra ze złem. Od dawnych eposów różni się tym, że zamiast koni są statki kosmiczne, zamiast mieczy stalowych – laserowe, a zamiast zamków mamy całe planety. Ten prosty przepis wszędzie przyciąga do kin kolejne pokolenia oddanych widzów. I to już od niemal 40 lat.

Lucasowi udało się coś jeszcze. Obudować filmową sagę marketingowym imperium. Na początku lat 80. wiele osób z mojego (i sąsiednich) pokoleń na dzisiejszy widok sklepów z zabawkami i gadżetami uginających się od oferty „Star Wars" nieomal oszalałoby ze szczęścia. Wtedy musiały wystarczyć zdjęcia pieczołowicie wycinane z gazet.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Dlaczego chińskie auta zwyciężają?
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Przepisy widmo, ale ryzyko realne
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Reklama
Reklama