Reklama
Rozwiń

Imperium marketingowemu upadek nie grozi

Genialna wizja przekuta w gigantyczny sukces. I kinowy, i biznesowy. Czyli american dream George'a Lucasa.

Publikacja: 15.12.2015 21:00

Imperium marketingowemu upadek nie grozi

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała

Takiego projektu w dziejach kina nie było. Lucas umiejętnie zaadaptował na swoje potrzeby starą jak świat opowieść o walce dobra ze złem. Od dawnych eposów różni się tym, że zamiast koni są statki kosmiczne, zamiast mieczy stalowych – laserowe, a zamiast zamków mamy całe planety. Ten prosty przepis wszędzie przyciąga do kin kolejne pokolenia oddanych widzów. I to już od niemal 40 lat.

Lucasowi udało się coś jeszcze. Obudować filmową sagę marketingowym imperium. Na początku lat 80. wiele osób z mojego (i sąsiednich) pokoleń na dzisiejszy widok sklepów z zabawkami i gadżetami uginających się od oferty „Star Wars" nieomal oszalałoby ze szczęścia. Wtedy musiały wystarczyć zdjęcia pieczołowicie wycinane z gazet.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Ekonomiczne
Piotr Arak: Wielki zakład Europy o Indie
Opinie Ekonomiczne
Unia Europejska a Chiny: pomiędzy współpracą, konkurencją i rywalizacją
Opinie Ekonomiczne
Eksperci: hutnictwo stali jest wyjątkiem od piastowskiej doktryny premiera Tuska
Opinie Ekonomiczne
Joanna Pandera: „Jezioro damy tu”, czyli energetyka w rekonstrukcji
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Big tech ma narodowość i twarz Donalda Trumpa