Reklama

Bankom mniej zależy na hipotekach

Nie przypominam sobie dużych kampanii reklamowych promujących w ostatnim czasie kredyty hipoteczne.

Aktualizacja: 12.01.2016 21:32 Publikacja: 12.01.2016 21:00

Grażyna Błaszczak

Grażyna Błaszczak

Foto: Archiwum

Wprawdzie banki jesienią ubiegłego roku zapowiadały, że oczekują poprawy wyników sprzedaży „hipotek", ale nie dlatego, że wróciła moda na zadłużanie się. Nadzieje wiązały raczej ze wzrostem popularności „Mieszkania dla młodych" z powodu nowelizacji programu. I rzeczywiście grudzień był rekordowy. Na koniec 2015 r. na dopłaty z puli na 2016 r. poszło ponad 370 mln zł z zapisanych w ustawie 730 mln zł. Oznacza to, jak podkreślają analitycy, że zanim 2016 r. się zaczął, to środki zostały wykorzystane już w 50 procentach. To może budzić niepokój, że akcja kredytowa tak jak nagle skoczyła, tak nagle opadnie.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marzena Tabor-Olszewska: Noszenie futer to żadna konieczność. To fanaberia
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Opinie Ekonomiczne
Monika Różycka: Nowy gatunek poznawczy. Zaufanie w epoce agentów AI
Opinie Ekonomiczne
Cezary Szymanek: Krócej znaczy drożej. Pilotaż skróconego czasu pracy to ukryta podwyżka w urzędach
Opinie Ekonomiczne
Anita Błaszczak: Niepewność, która uderza w nas wszystkich
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Budżetowa hulaj dusza, ale piekło jest
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama