Reklama
Rozwiń
Reklama

Bankom mniej zależy na hipotekach

Nie przypominam sobie dużych kampanii reklamowych promujących w ostatnim czasie kredyty hipoteczne.

Aktualizacja: 12.01.2016 21:32 Publikacja: 12.01.2016 21:00

Grażyna Błaszczak

Grażyna Błaszczak

Foto: Archiwum

Wprawdzie banki jesienią ubiegłego roku zapowiadały, że oczekują poprawy wyników sprzedaży „hipotek", ale nie dlatego, że wróciła moda na zadłużanie się. Nadzieje wiązały raczej ze wzrostem popularności „Mieszkania dla młodych" z powodu nowelizacji programu. I rzeczywiście grudzień był rekordowy. Na koniec 2015 r. na dopłaty z puli na 2016 r. poszło ponad 370 mln zł z zapisanych w ustawie 730 mln zł. Oznacza to, jak podkreślają analitycy, że zanim 2016 r. się zaczął, to środki zostały wykorzystane już w 50 procentach. To może budzić niepokój, że akcja kredytowa tak jak nagle skoczyła, tak nagle opadnie.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Marta Postuła: USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Dlaczego sukces lepiej widać z zewnątrz
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Nie ma darmowych lunchów. Regulacji też
Opinie Ekonomiczne
Marcin Piasecki: Narodowa obronność na pół gwizdka
Materiał Promocyjny
ORLEN napędza transformację w Europie Centralnej
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama