Reklama

Bankom mniej zależy na hipotekach

Nie przypominam sobie dużych kampanii reklamowych promujących w ostatnim czasie kredyty hipoteczne.

Aktualizacja: 12.01.2016 21:32 Publikacja: 12.01.2016 21:00

Grażyna Błaszczak

Grażyna Błaszczak

Foto: Archiwum

Wprawdzie banki jesienią ubiegłego roku zapowiadały, że oczekują poprawy wyników sprzedaży „hipotek", ale nie dlatego, że wróciła moda na zadłużanie się. Nadzieje wiązały raczej ze wzrostem popularności „Mieszkania dla młodych" z powodu nowelizacji programu. I rzeczywiście grudzień był rekordowy. Na koniec 2015 r. na dopłaty z puli na 2016 r. poszło ponad 370 mln zł z zapisanych w ustawie 730 mln zł. Oznacza to, jak podkreślają analitycy, że zanim 2016 r. się zaczął, to środki zostały wykorzystane już w 50 procentach. To może budzić niepokój, że akcja kredytowa tak jak nagle skoczyła, tak nagle opadnie.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Donald Trump: Narcyz, Herostrates 21. wieku
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Polska Rzeczpospolita Piratów
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Polska Rzeczpospolita Piratów Drogowych
Opinie Ekonomiczne
Polscy przedsiębiorcy apelują o państwową pomoc dla Barlinka po rosyjskim ataku
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Strategia szaleńca?
Reklama
Reklama