Bankom mniej zależy na hipotekach

Nie przypominam sobie dużych kampanii reklamowych promujących w ostatnim czasie kredyty hipoteczne.

Aktualizacja: 12.01.2016 21:32 Publikacja: 12.01.2016 21:00

Grażyna Błaszczak

Grażyna Błaszczak

Foto: Archiwum

Wprawdzie banki jesienią ubiegłego roku zapowiadały, że oczekują poprawy wyników sprzedaży „hipotek", ale nie dlatego, że wróciła moda na zadłużanie się. Nadzieje wiązały raczej ze wzrostem popularności „Mieszkania dla młodych" z powodu nowelizacji programu. I rzeczywiście grudzień był rekordowy. Na koniec 2015 r. na dopłaty z puli na 2016 r. poszło ponad 370 mln zł z zapisanych w ustawie 730 mln zł. Oznacza to, jak podkreślają analitycy, że zanim 2016 r. się zaczął, to środki zostały wykorzystane już w 50 procentach. To może budzić niepokój, że akcja kredytowa tak jak nagle skoczyła, tak nagle opadnie.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację