Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 06.04.2016 21:00 Publikacja: 06.04.2016 21:00
Piotr Dylak, dyrektor ds. rozwoju handlu zagranicznego w BZ WBK
Foto: materiały prasowe
Decyzja „gdzie" jest najważniejsza. Determinuje nie tylko wybór partnerów takich jak banki i doradcy prawni oraz sposoby adaptacji produktu i jego promocji do wymagań rynków docelowych, ale warunkuje także całościowy sukces. Jak decydować o wyborze rynku ekspansji? Zawsze w oparciu o gruntowną, co najmniej dwuetapową analizę. W pierwszej fazie następuje wstępna selekcja atrakcyjnych rynków. Kluczowy jest tu dostęp do rzetelnych, aktualnych i praktycznych informacji. Wiedzę można pozyskać z wielu źródeł, np. opracowań Ministerstwa Rozwoju, wydziałów promocji handlu i inwestycji przy ambasadach, PAIiIZ, PARP i innych agend rządowych. Warto sięgać i po mniej standardowe narzędzia, np. portal informacyjny SantanderTrade.com skierowany do firm planujących ekspansję zagraniczną. Z narzędzia mogą korzystać przedsiębiorcy zainteresowani importem surowców i towarów, eksportem produktów i usług, ale też inwestycjami bezpośrednimi za granicą. Każda sekcja portalu obejmuje inne funkcje. Sekcja „Markets" („Rynki") to informacje o 185 krajach pod kątem ich atrakcyjności biznesowej, dane makroekonomiczne, demograficzne oraz analizy eksportu i importu. Klienci mogą skorzystać z 25 tys. raportów i 40 baz danych z całego świata, w tym danych Eurostatu, Index Mundi, analiz Banku Światowego, Międzynarodowego Funduszu Walutowego czy też opracowań przygotowywanych przez Doing Business i World Trade Organization. W sekcji „Counterparts" („Kontrahenci") znajdują się informacje o przedsiębiorstwach działających na danym rynku w wybranej branży oraz ogłoszenia o ponad 1 mln przetargów z całego świata i 40 tys. targów. Sekcja „Shipments" („Warunki wymiany handlowej") to zasady wymiany międzynarodowej w 120 krajach z uwzględnieniem warunków specyficznych dla wybranego rynku lub branży (regulacje prawne, taryfy celne itp.) oraz zawiera kalkulatory kosztów importu. Sekcja „Currencies" („Waluty") daje dostęp do globalnych danych walutowych, przelicznik 147 walut, cotygodniowe i comiesięczne raporty rynkowe analityków Grupy Santander, a sekcja „Establishing" („Zakładanie firmy za granicą") omawia praktyczne wskazówki, jak zorganizować i prowadzić firmę za granicą. Wszystkie dane i informacje na SantanderTrade.com są udostępnione w przejrzystej i łatwej do nawigacji formie, a ich główną zaletą jest aktualność. Dzięki temu firmy mają narzędzie, któremu mogą zaufać.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Rewolucje przemysłowe i robotyzacja dotykały przede wszystkim pracowników fizycznych z niższym wykształceniem. T...
Choć wydawało się, że burza wokół rozdziału pieniędzy z Krajowego Planu Odbudowy może zdmuchnąć ministrę, a nawe...
Pod Osinami spadł wojskowy bezzałogowiec rosyjski. Tymczasem w Polsce mamy bardzo mało środków do zwalczania tak...
„Od kilku tygodni rynek, prasa i media społecznościowe dyskutują o planowanej reorganizacji grupy PZU i Banku Pe...
Rozmowy pokojowe dotyczące Ukrainy z polskiego punktu widzenia niosą jedną kluczową wiadomość. Musimy się zbroić...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas