Reklama

Trafny wybór rynku ekspansji

Coraz więcej firm jest gotowych na rozwijanie działalności na rynkach zagranicznych. Poważnym wyzwaniem jest jednak trafny wybór rynku ekspansji.

Publikacja: 06.04.2016 21:00

Piotr Dylak, dyrektor ds. rozwoju handlu zagranicznego w BZ WBK

Piotr Dylak, dyrektor ds. rozwoju handlu zagranicznego w BZ WBK

Foto: materiały prasowe

Decyzja „gdzie" jest najważniejsza. Determinuje nie tylko wybór partnerów takich jak banki i doradcy prawni oraz sposoby adaptacji produktu i jego promocji do wymagań rynków docelowych, ale warunkuje także całościowy sukces. Jak decydować o wyborze rynku ekspansji? Zawsze w oparciu o gruntowną, co najmniej dwuetapową analizę. W pierwszej fazie następuje wstępna selekcja atrakcyjnych rynków. Kluczowy jest tu dostęp do rzetelnych, aktualnych i praktycznych informacji. Wiedzę można pozyskać z wielu źródeł, np. opracowań Ministerstwa Rozwoju, wydziałów promocji handlu i inwestycji przy ambasadach, PAIiIZ, PARP i innych agend rządowych. Warto sięgać i po mniej standardowe narzędzia, np. portal informacyjny SantanderTrade.com skierowany do firm planujących ekspansję zagraniczną. Z narzędzia mogą korzystać przedsiębiorcy zainteresowani importem surowców i towarów, eksportem produktów i usług, ale też inwestycjami bezpośrednimi za granicą. Każda sekcja portalu obejmuje inne funkcje. Sekcja „Markets" („Rynki") to informacje o 185 krajach pod kątem ich atrakcyjności biznesowej, dane makroekonomiczne, demograficzne oraz analizy eksportu i importu. Klienci mogą skorzystać z 25 tys. raportów i 40 baz danych z całego świata, w tym danych Eurostatu, Index Mundi, analiz Banku Światowego, Międzynarodowego Funduszu Walutowego czy też opracowań przygotowywanych przez Doing Business i World Trade Organization. W sekcji „Counterparts" („Kontrahenci") znajdują się informacje o przedsiębiorstwach działających na danym rynku w wybranej branży oraz ogłoszenia o ponad 1 mln przetargów z całego świata i 40 tys. targów. Sekcja „Shipments" („Warunki wymiany handlowej") to zasady wymiany międzynarodowej w 120 krajach z uwzględnieniem warunków specyficznych dla wybranego rynku lub branży (regulacje prawne, taryfy celne itp.) oraz zawiera kalkulatory kosztów importu. Sekcja „Currencies" („Waluty") daje dostęp do globalnych danych walutowych, przelicznik 147 walut, cotygodniowe i comiesięczne raporty rynkowe analityków Grupy Santander, a sekcja „Establishing" („Zakładanie firmy za granicą") omawia praktyczne wskazówki, jak zorganizować i prowadzić firmę za granicą. Wszystkie dane i informacje na SantanderTrade.com są udostępnione w przejrzystej i łatwej do nawigacji formie, a ich główną zaletą jest aktualność. Dzięki temu firmy mają narzędzie, któremu mogą zaufać.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Sztuczna inteligencja jest jak śrubokręt
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: PiS wiele nie ugra na „aferze KPO”. Nie nadaje się na ośmiorniczki
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Polska bezbronna przed dronami. To kolejne ostrzeżenie
Opinie Ekonomiczne
Cezary Stypułkowski: 20 miliardów na stole. Co oznacza reorganizacja PZU i Pekao
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Wniosek z rozmów o pokoju jest oczywisty: musimy się zbroić
Reklama
Reklama