Aktualizacja: 22.11.2017 21:23 Publikacja: 22.11.2017 21:00
Foto: Bloomberg
Kraj, który będzie nam dostarczał surowiec, nie leży w niestabilnej Zatoce Perskiej – jak Katar, z którym mamy podpisany pierwszy długoterminowy kontrakt, ale po drugiej stronie Atlantyku. W czerwcu dostarczono do Polski pierwszy statek z amerykańskim gazem skroplonym. Teraz podpisano umowę na dostawy na pięć lat. Na razie nie ujawniono, ile surowca przypłynie do terminalu w Świnoujściu.
PGNiG rozsądnie tworzy swój portfel dostaw, bo ambitny plan, jakim jest nieprzedłużenie kontraktu jamalskiego z Rosjanami w 2022 roku, wymaga skutecznych działań już dziś. Pierwsza kwestia to budowa połączenia rurociągowego z naszego wybrzeża aż do szelfu norweskiego. Jego istotnym elementem jest projektowany gazociąg Baltic Pipe z Niechorza do Kopenhagi. W tej kwestii polska strona – tak rząd, PGNiG, jak i operator systemu gazowego Gaz-System konsekwentnie starają się doprowadzić inwestycję do szczęśliwego finału.
Koniec lania wody. Wyborcy nie interesuje, czy przyszły prezydent uprawia jogging czy boks. Od kandydata/kandyda...
Jeśli chcemy budować silną armię, to musimy zwiększyć jej finansowanie. Jeśli tego nie zrobimy, to powinniśmy… z...
W cztery lata liczba pracujących emerytów wzrosła aż o 30 proc. To skutek dobrej koniunktury, ale i korzystnych...
Proponujemy trzy bonusy dla seniorów zachęcające do opóźnienia przejścia na emeryturę. Są one osadzone w systemi...
Mamy świetnych naukowców i doskonałe projekty. Tyle że nie widać ich zbytnio w postaci już gotowych i podbijając...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas