Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 06.12.2017 21:51 Publikacja: 06.12.2017 21:00
Parking samochodów elektrycznych w Oslo
Foto: Bloomberg
Po pierwsze, takich pojazdów potrzeba mniej, więc łatwiej sobie wyobrazić w perspektywie kilku czy kilkunastu lat kompletną wymianę taboru na zeroemisyjny. Po drugie, autobusy poruszają się po określonych, stałych trasach, co w połączeniu z instalacją ładowarek na wybranych pętlach rozwiązuje problem infrastruktury do ładowania – nie musi być masowa, a zatem bardzo kosztowna. Po trzecie wreszcie, rząd, który niespecjalnie chętnie odnosi się do pomysłów wsparcia zakupów elektrycznych samochodów przez indywidualnych użytkowników, co zresztą dość mocno nakręca rynki liderów elektromobilności, do inwestycji samorządów myślących o e-busach dokłada się bardzo chętnie. I to akurat dobry trop, tym bardziej że ekologiczny transport publiczny jest jednym z kierunków promowanych przez Unię.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Hutnictwo to strategiczna gałąź gospodarki, której znaczenie, w związku z transformacją energetyczną, będzie tyl...
Niepewność – to słowo eksperci powtarzają jak mantrę próbując wyjaśnić, co dzieje się na polskim rynku pracy. Ko...
Największy polski emitent gazów cieplarnianych przedstawił swoją strategię do 2035 roku. Węgiel w niej jest i go...
Sekując lotnisko w Modlinie partia Jarosława Kaczyńskiego – paradoksalnie – osłabiła szanse na sukces swojego sz...
Jak uczy biologia, skuteczność grupy może wynikać nie z dominacji, ale z rozpoznania i wzmocnienia najlepszego s...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas