[i][b]Po dwóch latach działalności zarządcy/administratora naszej wspólnoty zmieniliśmy go na innego. Przy poprzednim zarządcy przyjęty był (uchwałą) Statut i Regulamin Porządku Domowego. Czy nadal one obowiązują, jeśli mamy nowego zarządcę, czy powinny być przyjęte na nowo? Innymi słowy: czy nowy zarządca = nowy Statut i Regulamin?[/b][/i]
[i]-Anna[/i]
[b]Odpowiada Seweryn Chwałek, licencjonowany zarządca nieruchomości we Wrocławiu, [link=http://www.expertdom.pl]www.expertdom.pl[/link]: [/b]
Czytelniczka nie podaje, czy zatrudnienie nowego zarządcy wiązało się ze zmianą sposobu zarządu nieruchomością wspólną.
Właściciele lokali mogą powierzyć zarząd licencjonowanemu zarządcy nieruchomości na podstawie art. 18 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=128489]ustawy o własności lokali[/link] (tzw. zarząd powierzony). W takim przypadku zarządca pełni nie tylko funkcję administratora, ale przede wszystkim również kieruje sprawami wspólnoty i reprezentuje ją na zewnątrz oraz w stosunkach między wspólnotą a poszczególnymi właścicielami lokali. Ten sposób zarządu wspólnota może wprowadzić tylko drogą umowy zawartej w formie aktu notarialnego albo w uchwale zaprotokołowanej przez notariusza.