Największe spółki wypracowały w I półroczu o ponad połowę lepsze wyniki niż rok temu. Np. firmy z giełdowego indeksu WIG Deweloperzy sprzedały w tym czasie ponad 4,6 tys. mieszkań. To prawie o 40 proc. więcej niż rok temu.
Zachęcone popytem chcą podwajać wyniki w kolejnym półroczu. I zapowiadają nowe inwestycje.
– Na stabilną sprzedaż mieszkań (i domów) wpływa m.in. program „Mieszkanie dla młodych" – wskazuje Rafał Zdebski, dyrektor handlowy Inpro. Np. JHM Development ma w sprzedaży ok. 30 proc. lokali spełniających wymagania „MdM". – Nie wszyscy deweloperzy proponują tego typu lokale, więc gros klientów decyduje się na naszą ofertę – mówi Halina Mirgos, prezes JHM Development.
W dobrych nastrojach
Jednak sam „MdM" trudno uznać za główny katalizator na rynku pierwotnym, zwłaszcza że po sześciu miesiącach działania programu wykorzystano zaledwie ok. 25 proc. z przewidzianego limitu budżetowego na ten rok. Dodatkowo nie każdy deweloper chce dopasować się do wymaganych przez program limitów.
Np. spółka Dom Development zanotowała ok. 20-proc. poprawę wyników (863 sprzedane M), nie przykładając zbytniej uwagi do „MdM".