Reklama

maks.tachasiuk nową gwiazdą Radaru Polska w Spotify

Spotify zmienia sposób promocji polskich artystów. Program Radar będzie teraz nakierowany na jedną osobę - tą nową jest maks.tachasiuk.

Publikacja: 05.08.2025 05:18

maks.tachasiuk

maks.tachasiuk

Foto: Mat. Pras.

Spotify poinformował, że wprowadza zmiany w swoim flagowym programie wspierającym artystów rozpoczynających swoje kariery w Polsce. Program Radar Polska wystartował w 2021 roku i od tego czasu objął swoim wsparciem ponad 20 obiecujących artystów z rodzimej sceny – wśród nich znaleźli się m.in. bambi, Zalia i Jann. Odświeżona formuła programu zakłada nowy kierunek: wybór jednego artysty na kwartał i jeszcze większe zaangażowanie w rozwój jego kariery.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Dawid Podsiadło zmienia układ festiwali. Co na to Męskie Granie?

Radar Polska: po bambi – maks.tachasiuk

W trzecim kwartale 2025 r. bohaterem Radaru Polska będzie maks.tachasiuk. Spotify anonsuje go jako młodszego kuzyna Dawida Podsiadło z kręgów alt-popu, który lubuje się w romantycznych tekstach. Łączy intymny sposób pisania z upodobaniem do wielogatunkowości. Maks tworzy muzykę, która trafia do różnych pokoleń – bogatą emocjonalnie, minimalistyczną i głęboko osobistą. Wszystkie utwory są jego autorskimi projektami. Pisze, komponuje, wykonuje i produkuje samodzielnie, co przekłada się na autentyczne brzmienie, które zyskuje coraz szersze grono fanów.

Spotify już wcześniej wsparło artystę w ramach playlisty Fresh Finds Polska, gdzie w lutym pojawił się singiel „Psy”. Później został jednym z czterech wykonawców zaproszonych do występu na Fresh Finds Showcase podczas festiwalu NEXT FEST w Poznaniu.

Reklama
Reklama

– Dzięki Radarowi mogę dotrzeć do szerszej publiczności z nadzieją, że moja muzyka zostanie z ludźmi na dłużej – mówi maks.tachasiuk.

– Rzadko pojawia się artysta taki jak maks.tachasiuk. Wokalista, producent i autor tekstów w jednej osobie. Emocjonalnie bezkompromisowy, dźwiękowo odważny, będący głosem swojego pokolenia. Nowa odsłona Radaru ma na celu wyróżnianie właśnie takich wyjątkowych talentów, Maks to idealna postać na otwarcie tego rozdziału – dodaje Katarzyna Czechowska, Artist & Label Partnership Lead, Scaled Markets w Spotify.

Czytaj więcej

McCartney, Jagger i Clapton płakali na pogrzebie Osbourne’a?

Spotify – 700 mln użytkowników

Jednocześnie Spotify opublikowało wyniki finansowe za drugi kwartał 2025 roku. Wiadomo już, że w pierwszej połowie 2025 roku liczba nowych subskrybentów wzrosła do 276 mln, czyli o ponad 30 proc. w porównaniu z pierwszą połową 2024 roku, co czyni ten okres drugim najlepszym drugim kwartałem w historii firmy. W drugim kwartale rok do roku liczba subskrybentów wzrosła o 12 proc. rok do roku. Przychody całkowite wzrosły o 10 proc. do 4,2 miliarda euro. Zysk operacyjny wyniósł 406 milionów euro. Wszystkich użytkowników jest blisko 700 mln.

– Ludzie wybierają Spotify i zostają z nami. Dzięki ciągłemu rozwojowi tworzymy coraz większą wartość dla niemal 700 milionów użytkowników naszej platformy. Korzystają na tym nie tylko oni sami – rosnące zainteresowanie streamingiem napędza także rozwój całej branży muzycznej, podcastów i audiobooków. – mówi Daniel Ek, założyciel i dyrektor generalny Spotify.

Reklama
Reklama

Platforma ma teraz 7 mln tytułów podcastów, ponad 430 000 wideopodcastów. Wzrosła liczba audiobooków do ponad 350 000. 10 miliardów dolarów Spotify wypłacił branży muzycznej w 2024 roku, zaś 60 miliardów dolarów od momentu powstania.

Muzyka popularna
Mrozu ogłosił „Odpowiedni moment tour”
Muzyka popularna
Nostalgiczna Magda Umer lubiła się uśmiechać
Muzyka popularna
Magda Umer nie żyje. Miała 76 lat
Muzyka popularna
TVP: Polska weźmie udział w Eurowizji 2026
Muzyka popularna
45. rocznica śmierci Johna Lennona. Wieczne wołanie o pokój
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama