Propozycję taką złożył Hansowi Zimmerowi Turki Alalshikh, radca na dworze króla Arabii Saudyjskiej i przewodniczący Generalnego Urzędu ds. Rozrywki. Hans Zimmer ma na nowo zorkiestrować oficjalny hymn Arabii Saudyjskiej „Aash Al-Malik”. Został on napisany przez egipskiego kompozytora Abdula Rahmana Al-Khateeba w 1947 roku na zamówienie twórcy Arabii Saudyjskiej w obecnym kształcie Abd al-Aziza. Jego obowiązująca wersja utrzymana jest, jak piszą znawcy kultury tej części świata, w stylu „arabskich fanfar”.
„Rozmawialiśmy o wielu przyszłych projektach, które niebawem ujrzą światło dzienne” – napisał na platformie X minister Turki Alalshikh. Hans Zimmer otrzymał także propozycję napisania ścieżki dźwiękowej do powstającego filmu „Bitwa nad rzeką Jarmuk”. Ma to być opowieść o wojnie arabsko-bizantyjskiej, której kluczowym punktem stała się ta kilkudniowa bitwa w sierpniu 636 roku. Arabskie wojska rozgromiły w niej znacznie liczniejszą armię bizantyjską.
Hans Zimmer, którego Turki Alalshikh nazywa jednym z największych współczesnych muzyków, miałby także skomponować dla Arabii Saudyjskiej nową pieśń narodową „Arabia”.
Dwa Oscary i 200 filmów Hansa Zimmera
Hans Zimmer to prawdziwy gigant muzyki filmowej. Jest zdobywcą dwóch Oscarów za ścieżkę dźwiękową do tak różnych filmów, jak „Król Lew” (1994) i „Diuna” (2021). Napisał muzykę do wielu hollywoodzkich przebojów, by wspomnieć choćby trylogię „Mroczny rycerz” i filmy o Batmanie Christophera Nolana, „Gladiatora”, serię „Piratów z Karaibów” „Dunkierkę” czy ostatnie przygody Jamesa Bonda „Nie czas umierać”. Trudno wymienić wszystkie tytuły, bo w dorobku Hansa Zimmera jest ich około 200.