Reklama

TikTok kontra Spotify. Starcie o nagrania koncertów

TikTok uruchamia płatny serwis muzyczny z nagraniami najważniejszych koncernów, który ma konkurować ze Spotify. Na razie w Brazylii i Indonezji.

Publikacja: 11.07.2023 03:00

Noel Gallagher w lipcu miał już 1,5 mln słuchaczy w Spotify, zaś w TikToku łącznie 475 mln wyświetle

Noel Gallagher w lipcu miał już 1,5 mln słuchaczy w Spotify, zaś w TikToku łącznie 475 mln wyświetleń. Poleca aplikacje z muzyką medytacyjną Live Nation

Foto: Ben Houdijk/Shutterstock

Kontrowersyjny, bo oskarżany o chińską inwigilację, jednak niezwykle popularny wśród młodzieży TikTok, wedle różnych danych potwierdził swój błyskawiczny rozwój szacowanymi na 12 mld dolarów wpływami w 2022 r., trzykrotnie większymi niż w 2021 r.

Od początku wywoływał dodatkowe kontrowersje, będąc w konflikcie w sprawie opłat licencyjnych za nagrania z trójką największych koncernów fonograficznych – Universalem, Sony, Warnerem, mającą kontrakty z największymi gwiazdami. Tym bardziej na początku roku emocjonowano się negocjacjami TikToka z „wielką trójką” w kulisach Grammy w Los Angeles. Elementem nacisku chińskiego właściciela aplikacji mobilnej było wycofanie przez TikToka nagrań największych gwiazd w Australii, by sprawdzić, jak zareaguje rynek.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Muzyka popularna
System Of A Down i The Weeknd na PGE Narodowym
Muzyka popularna
Lennon i Ono na podsłuchu FBI oglądają świat w telewizji i protestują przeciwko wojnie
Muzyka popularna
WaluśKraksaKryzys: Nie zaśmiecajmy myśli durnymi, clickbajtowymi wyrobami artykułopodobnymi
Muzyka popularna
Konkurs Eurowizji: bojkot Izraela za Strefę Gazy? Kolejny kraj chce się wycofać
Muzyka popularna
David Byrne na nowej płycie uczy pogody życia w niełatwym świecie
Reklama
Reklama