To kolejny pomysł będący efektem pośrednim covidowej pandemii. Gdy zamknięto wówczas wszystkie sale i teatry, Deutsche Gramophon zaczęła realizować w streamingu koncerty pod szyldem DG Premium. Za niecałe 10 euro można było otrzymać dostęp do programów przygotowanych specjalnie dla tej platformy przez najwybitniejszych artystów.

Organizowane okazjonalnie koncerty DG Premium cieszyły się tak dużym zainteresowaniem, że obecnie przemieniają się w stałą ofertę STAGE+. Zamiast jednorazowych opłat obowiązywać będzie miesięczna subskrypcja (14,90 euro) lub roczny abonament za 149 euro.

Czytaj więcej

„Mob Rules” Black Sabbath. Słuchasz głupców, rządzi motłoch

O stworzeniu platformy STAGE+ zadecydowały jeszcze dwa inne względy. Muzyką w internecie interesują się znacznie bardziej młodzi odbiorcy. Streaming to zatem szansa na pozyskanie nowych odbiorców dla klasyki, których internet mógłby zachęcić do odwiedzania sal koncertowych. A poza tym muzyczny streaming wprowadza coraz więcej firm i instytucji, by wspomnieć bardzo popularny w Japonii serwis Mora Qualitas firmowany prze Sony.

Deutsche Grammophon ma jednak nadzieję pokonać konkurencję, to w końcu najstarsza na świecie firma płytowa jej historia zaczęła się w 1898 roku w Hanowerze, a więc niemal wraz z narodzinami fonografii. Może się poszczycić najbogatszymi archiwami z zakresu muzyki klasycznej i choć obecnie wchodzi w skład Universal Music Group, zachowała pełną odrębność. Ma też wyjątkową długą listę wybitnych artystów, którzy podpisali z nią wieloletnie kontrakty, wśród nich są m. in. Krystian Zimerman, Rafał Blechacz, Jan Lisiecki czy ostatni zwycięzca Konkursu Chopinowskiego Bruce Liu.

Czytaj więcej

Nostalgiczne trąbki w Bielsku-Białej

Do archiwów Deutsche Grammophon ma też sięgać platforma STAGE+. Oprócz recitali i koncertów premierowych zapowiadane są emisje wydarzeń z przeszłości. Ponadto mają być prezentowane przedstawienia operowe, rozmowy z artystami czy filmy dokumentalne.

Działalność STAGE+ zainicjuje występ bardzo obecnie popularnego pianisty Víkingura Ólafssona nazywanego islandzkim Glennem Gouldem, który w sali Harpa w Reykjaviku zagra utwory wybrane ze swojej ostatniej płyty „From Afar”. W następnej kolejności zaplanowano m. in. ‚Oratorium na Boże Narodzenie” Bacha streamingowane z kościoła St-Martin-in-the–Fields w Londynie oraz koncerty utworów Maxa Richtera z Elbphilharmonie w Hamburgu oraz Gustava Mahlera ze słynnej wiedeńskiej sali Musikverein.