Reklama

Wydawcy szukają nisz na rynku prasowym

Rok pełen debiutów. Rosnące wydatki na reklamę zachęcają wydawców do inwestowania w nowe tytuły. Analitycy szacują, że wpływy gazet i magazynów z reklam sięgną w tym roku 2,09 mld zł

Publikacja: 10.01.2008 03:15

Wydawcy szukają nisz na rynku prasowym

Foto: Rzeczpospolita

MAGDALENA LEMAŃSKA

Po ciekawym wydawniczo ubiegłym roku, który zamknął debiut „Polski”, dwutygodnika „Party” i reaktywowanego „Na Żywo”, najwięksi wydawcy zamierzają dalej korzystać z gospodarczej prosperity. W tym roku na rynku pojawi się kilka nowych tytułów.

W pierwszym kwartale największy debiut szykuje Hachette Filipacchi Burda Polska. Od 26 marca w kioskach pojawi się „InStyle” – luksusowy magazyn o modzie i gwiazdach wzorowany na amerykańskim piśmie o tym samym tytule. Nad nowymi magazynami pracuje także Edipresse Polska, a Wydawnictwo Bauer – według nieoficjalnych informacji – przygotowuje nowe kolorowe pismo typu people, opisujące życie gwiazd. Kieruje nim Izabela Zaleska, były wydawca „Gali”. Nowych tytułów nie wyklucza także wydawnictwo G+J Polska, które w ubiegłym roku wycofało się z wprowadzenia na rynek miesięcznika „One”.

– Cały czas badamy potencjał w segmencie lifestylowym. Wprowadzenie tytułów tego typu jest tylko kwestią czasu. Nie wykluczamy, że stanie się to jeszcze w tym roku – mówi „Rz” Magdalena Malicka, prezes G+J Polska. Zagęści się też na rynku pism dla hobbystów: Motor-Presse Polska wyda „Runner’s World” dla fanów biegania, a HFBP

14 lutego wystartuje z polską wersją „Top Gear” dla pasjonatów samochodów i motoryzacji.

Reklama
Reklama

Już w ubiegłym roku na rynku zaroiło się od takich magazynów. Powstał poświęcony elektronicznym gadżetom „Smart” Agory, gospodarczy „Businessman.pl” Migut Media i sportowy „Futbol.pl” Carisma Entertainment Group.

– Coraz więcej powstawać będzie magazynów niszowych. Promocja tego typu tytułów kosztuje mniej niż masowych, a dają one wydawcy szansę na przyciągnięcie czytelników zainteresowanych różnymi branżami – mówi Monika Rychlica, szefowa działu prasowego w domu mediowym Initiative Warszawa. Podobnego zdania jest Wydawnictwo Murator, które w ubiegłym roku stworzyło miesięcznik dla rodziców „M jak mama” i „Budowlano-remontowy poradnik rolnika”, a w lutym startuje z magazynem „Tenis. Gem. Set. Mecz”. Rozważa też wypuszczenie w tym roku dziennika ogólnopolskiego. Media Regionalne chcą inwestować w bezpłatne gazety. – Przede wszystkim w nowe tygodniki pod nazwą „Teraz...” – jak „Teraz Toruń”. Myślimy też o tym, żeby w kolejnym regionie otworzyć bezpłatny magazyn taki, jak „Moje miasto” – mówi Joanna Pilcicka, prezes Mediów Regionalnych.

MAGDALENA LEMAŃSKA

Po ciekawym wydawniczo ubiegłym roku, który zamknął debiut „Polski”, dwutygodnika „Party” i reaktywowanego „Na Żywo”, najwięksi wydawcy zamierzają dalej korzystać z gospodarczej prosperity. W tym roku na rynku pojawi się kilka nowych tytułów.

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Reklama
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
TVN może zmienić właściciela. Warner Bros. Discovery rozważa sprzedaż
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama