Wydawcy szukają nisz na rynku prasowym

Rok pełen debiutów. Rosnące wydatki na reklamę zachęcają wydawców do inwestowania w nowe tytuły. Analitycy szacują, że wpływy gazet i magazynów z reklam sięgną w tym roku 2,09 mld zł

Publikacja: 10.01.2008 03:15

Wydawcy szukają nisz na rynku prasowym

Foto: Rzeczpospolita

MAGDALENA LEMAŃSKA

Po ciekawym wydawniczo ubiegłym roku, który zamknął debiut „Polski”, dwutygodnika „Party” i reaktywowanego „Na Żywo”, najwięksi wydawcy zamierzają dalej korzystać z gospodarczej prosperity. W tym roku na rynku pojawi się kilka nowych tytułów.

W pierwszym kwartale największy debiut szykuje Hachette Filipacchi Burda Polska. Od 26 marca w kioskach pojawi się „InStyle” – luksusowy magazyn o modzie i gwiazdach wzorowany na amerykańskim piśmie o tym samym tytule. Nad nowymi magazynami pracuje także Edipresse Polska, a Wydawnictwo Bauer – według nieoficjalnych informacji – przygotowuje nowe kolorowe pismo typu people, opisujące życie gwiazd. Kieruje nim Izabela Zaleska, były wydawca „Gali”. Nowych tytułów nie wyklucza także wydawnictwo G+J Polska, które w ubiegłym roku wycofało się z wprowadzenia na rynek miesięcznika „One”.

– Cały czas badamy potencjał w segmencie lifestylowym. Wprowadzenie tytułów tego typu jest tylko kwestią czasu. Nie wykluczamy, że stanie się to jeszcze w tym roku – mówi „Rz” Magdalena Malicka, prezes G+J Polska. Zagęści się też na rynku pism dla hobbystów: Motor-Presse Polska wyda „Runner’s World” dla fanów biegania, a HFBP

14 lutego wystartuje z polską wersją „Top Gear” dla pasjonatów samochodów i motoryzacji.

Już w ubiegłym roku na rynku zaroiło się od takich magazynów. Powstał poświęcony elektronicznym gadżetom „Smart” Agory, gospodarczy „Businessman.pl” Migut Media i sportowy „Futbol.pl” Carisma Entertainment Group.

– Coraz więcej powstawać będzie magazynów niszowych. Promocja tego typu tytułów kosztuje mniej niż masowych, a dają one wydawcy szansę na przyciągnięcie czytelników zainteresowanych różnymi branżami – mówi Monika Rychlica, szefowa działu prasowego w domu mediowym Initiative Warszawa. Podobnego zdania jest Wydawnictwo Murator, które w ubiegłym roku stworzyło miesięcznik dla rodziców „M jak mama” i „Budowlano-remontowy poradnik rolnika”, a w lutym startuje z magazynem „Tenis. Gem. Set. Mecz”. Rozważa też wypuszczenie w tym roku dziennika ogólnopolskiego. Media Regionalne chcą inwestować w bezpłatne gazety. – Przede wszystkim w nowe tygodniki pod nazwą „Teraz...” – jak „Teraz Toruń”. Myślimy też o tym, żeby w kolejnym regionie otworzyć bezpłatny magazyn taki, jak „Moje miasto” – mówi Joanna Pilcicka, prezes Mediów Regionalnych.

Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych
Materiał Promocyjny
Świąteczne prezenty, które doceniają pracowników – i które pracownicy docenią
Media
Chińczycy przegrali w sądzie w USA w sprawie TikToka. Co dalej z aplikacją?