Amerykański serwis Groupon, lider rynku zakupów grupowych właśnie ogłosił przejęcie działającego w takim samym formacie Citydeal, działającego w 16 krajach w tym także w Polsce. - Citydeal działa niezwykle szybko i skutecznie wprowadzając model Groupona, tak by pasował do specyfiki każdego kraju - mówi Andrew Mason, założyciel i dyrektor zarządzający Groupona, działającego w USA i Kanadzie. Strony nie podały wartości transakcji. Ich działanie opiera się na prostej zasadzie. Sprzedawca mając gwarancję jednorazowej sprzedaży dużej ilości swoich produktów czy usług daje kupującym - tak pojedynczym konsumentom jak i firmom - spore rabaty.

Citydeal powstał w listopadzie, a od tego czasu otworzył filie w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Włoszech, Polsce i innych większych europejskich krajach. Obecnie zatrudnia ponad 600 osób. - Groupon to synonim zakupów społecznościowych - mówi Marcin Szałek, współzałożyciel Citydeal w Polsce. - Jesteśmy podekscytowani, że łączymy siły z firmą, która szybko staje się jedną z największych globalnych marek w Internecie - dodaje. W Polsce serwis działa od 20 kwietnia tego roku i po niecałych czterech tygodniach zatrudnia już ponad 33 osób.

Oferty są dostępne dla czterech miast: Warszawy, Krakowa, Trójmiasta i Poznania. Z kolei serwis Groupon działający od listopada 2008 r. miesięcy odwiedza już ponad 250 tys. użytkowników dziennie, a jego wycena według najnowszych informacji wzrosła w ciągu ok. 4 miesięcy z 250 mln do 1,2 mld. dol. W ciągu nieco ponad roku, korzystający z oferty portalu zaoszczędzili ponad 150 mln dol.