Pronox Technology finalizuje rozmowy o sprzedaży Agito

Pronox Technology negocjuje sprzedaż e-sklepu Agito. Liczy, że zarobi na transakcji do 6,9 mln zł

Publikacja: 17.09.2010 01:49

Sklep poszerza oferowany asortyment. To sposób na zwiększenie obrotów i wyjście z kryzysu.

Sklep poszerza oferowany asortyment. To sposób na zwiększenie obrotów i wyjście z kryzysu.

Foto: Rzeczpospolita

Szykuje się kolejna duża transakcja na polskim rynku e-commerce. Agito, jeden z największych sklepów internetowych w Polsce, wkrótce zmieni właściciela.

– Prowadzimy wspólnie z Secusem zaawansowane rozmowy z inwestorem, który jest zainteresowany zakupem Agito. Spodziewam się, że do połowy października podpiszemy odpowiednią umowę – mówi Ireneusz Król, prezes Pronoksu Technology.

Ta spółka ma 6,82 mln akcji Agito stanowiących 58 proc. kapitału i dających 48,9 proc. głosów. Pozostałe należą do grupy Secus. Niewielki pakiet ma też Tomasz Sypuła, prezes Agito.

Król nie chce zdradzić nazwy podmiotu, który interesuje się e-sklepem. – To inwestor branżowy, którego wspiera inwestor finansowy – uchyla rąbka tajemnicy. Pronox szacuje, że za posiadane akcje zainkasuje od 5,3 mln zł do 6,9 mln zł. To dawałoby wycenę całego Agito na poziomie 10 – 14 mln zł. Kwota nie jest duża, bo kondycja finansowa spółki nie jest najlepsza.

Agito bardzo boleśnie odczuło spowolnienie gospodarcze. Obroty sklepu spadły ze 180 mln zł w 2008 r. do 100 mln zł w 2009 r. Po pięciu miesiącach tego roku wynosiły niespełna 30 mln zł (38 proc. mniej niż rok wcześniej), a strata netto przekraczała 0,5 mln zł. – Naszą główną bolączką jest brak kapitału obrotowego. Przez to tracimy udziały rynkowe – podkreśla Sypuła. Żeby powstrzymać erozję przychodów, Agito, które zaczynało od handlu artykułami RTV/AGD, systematycznie poszerza ofertę o nowe produkty. – Sprzedajemy artykuły sportowe, odzież i kosmetyki. Marże na tych towarach są większe, a handel nimi nie wymaga dużego zaplecza finansowego – wyjaśnia.

Sypuła ma nadzieję, że nowy właściciel zasili firmę niezbędnymi środkami. Nie chce zdradzić planów finansowych Agito na ten rok. – Sporo zależy od tempa zmian właścicielskich – oznajmia. Uważa, że jeśli pieniądze szybko wpłyną do firmy, to czwarty kwartał, który w handlu (również elektronicznym) jest okresem żniw, będzie już znacznie lepszy niż poprzednie.

[i]Masz pytanie, wyślij e-mail do autora: [mail=d.wolak@rp.pl]d.wolak@rp.pl[/mail][/i]

Szykuje się kolejna duża transakcja na polskim rynku e-commerce. Agito, jeden z największych sklepów internetowych w Polsce, wkrótce zmieni właściciela.

– Prowadzimy wspólnie z Secusem zaawansowane rozmowy z inwestorem, który jest zainteresowany zakupem Agito. Spodziewam się, że do połowy października podpiszemy odpowiednią umowę – mówi Ireneusz Król, prezes Pronoksu Technology.

Pozostało 83% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie