Reklama
Rozwiń

Pronox Technology finalizuje rozmowy o sprzedaży Agito

Pronox Technology negocjuje sprzedaż e-sklepu Agito. Liczy, że zarobi na transakcji do 6,9 mln zł

Publikacja: 17.09.2010 01:49

Sklep poszerza oferowany asortyment. To sposób na zwiększenie obrotów i wyjście z kryzysu.

Sklep poszerza oferowany asortyment. To sposób na zwiększenie obrotów i wyjście z kryzysu.

Foto: Rzeczpospolita

Szykuje się kolejna duża transakcja na polskim rynku e-commerce. Agito, jeden z największych sklepów internetowych w Polsce, wkrótce zmieni właściciela.

– Prowadzimy wspólnie z Secusem zaawansowane rozmowy z inwestorem, który jest zainteresowany zakupem Agito. Spodziewam się, że do połowy października podpiszemy odpowiednią umowę – mówi Ireneusz Król, prezes Pronoksu Technology.

Ta spółka ma 6,82 mln akcji Agito stanowiących 58 proc. kapitału i dających 48,9 proc. głosów. Pozostałe należą do grupy Secus. Niewielki pakiet ma też Tomasz Sypuła, prezes Agito.

Król nie chce zdradzić nazwy podmiotu, który interesuje się e-sklepem. – To inwestor branżowy, którego wspiera inwestor finansowy – uchyla rąbka tajemnicy. Pronox szacuje, że za posiadane akcje zainkasuje od 5,3 mln zł do 6,9 mln zł. To dawałoby wycenę całego Agito na poziomie 10 – 14 mln zł. Kwota nie jest duża, bo kondycja finansowa spółki nie jest najlepsza.

Agito bardzo boleśnie odczuło spowolnienie gospodarcze. Obroty sklepu spadły ze 180 mln zł w 2008 r. do 100 mln zł w 2009 r. Po pięciu miesiącach tego roku wynosiły niespełna 30 mln zł (38 proc. mniej niż rok wcześniej), a strata netto przekraczała 0,5 mln zł. – Naszą główną bolączką jest brak kapitału obrotowego. Przez to tracimy udziały rynkowe – podkreśla Sypuła. Żeby powstrzymać erozję przychodów, Agito, które zaczynało od handlu artykułami RTV/AGD, systematycznie poszerza ofertę o nowe produkty. – Sprzedajemy artykuły sportowe, odzież i kosmetyki. Marże na tych towarach są większe, a handel nimi nie wymaga dużego zaplecza finansowego – wyjaśnia.

Sypuła ma nadzieję, że nowy właściciel zasili firmę niezbędnymi środkami. Nie chce zdradzić planów finansowych Agito na ten rok. – Sporo zależy od tempa zmian właścicielskich – oznajmia. Uważa, że jeśli pieniądze szybko wpłyną do firmy, to czwarty kwartał, który w handlu (również elektronicznym) jest okresem żniw, będzie już znacznie lepszy niż poprzednie.

[i]Masz pytanie, wyślij e-mail do autora: [mail=d.wolak@rp.pl]d.wolak@rp.pl[/mail][/i]

Szykuje się kolejna duża transakcja na polskim rynku e-commerce. Agito, jeden z największych sklepów internetowych w Polsce, wkrótce zmieni właściciela.

– Prowadzimy wspólnie z Secusem zaawansowane rozmowy z inwestorem, który jest zainteresowany zakupem Agito. Spodziewam się, że do połowy października podpiszemy odpowiednią umowę – mówi Ireneusz Król, prezes Pronoksu Technology.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?