Polscy internauci uznają, że porównywarki cenowe są najbardziej odpowiedzialnymi społecznie (CSR - [i]corporate social responsibility[/i]) serwisami internetowymi. To kolejny dowód, że dla rodzimych konsumentów najważniejsza jest cena produktu. Strony internetowe, która umożliwiają weryfikację cen postrzegane są więc jako wrażliwe społecznie, ponieważ bezpośrednio działają na rzecz konsumentów.
Ankietowani wskazywali, które serwisy internetowe rozpoznają jako silne marki. Metoda badania oparta został o cztery filary składające się na kondycję marki: unikalność, zapotrzebowanie, czyli, to na ile dana marka odpowiada na potrzeby użytkowników, zaufanie wobec marki oraz wiedzę tj. rozumienie danej marki w odniesieniu do doświadczeń konsumentów.
Poza tym zbadano także, które z serwisów internetowych postrzegane są przez internautów jako strony, którym przypisać można tytuł odpowiedzialnych społecznie.
Wśród 10 najbardziej cenionych pod kątem odpowiedzialności społecznej stron internetowych aż cztery to porównywarki cenowe. Są wśród nich: nokaut.pl, tanio.pl, ceneo.pl, skapiec.pl.
- Polscy konsumenci rozumieją odpowiedzialność społeczną głownie jako te działania, które mają zabezpieczać ich przed przepłacaniem za produkty czy usługi. Cena jest bowiem dla nich najważniejsza. W związku z tym strony internetowe, które chronią ich kieszeń postrzegane są jako wrażliwie społecznie, bo chronią ich przed finansową manipulacją - wyjaśnia Marek Staniszewski (CSO/wiceprezes agencji Y&R).