Wydawnictwo Edipresse stawia na elektroniczne wydania

Wydawca m.in. "Vivy!", "Party" i czasopism dla rodziców stawia na elektroniczne wydania. Do tej pory był na tym rynku nieobecny

Publikacja: 04.10.2010 14:17

Wydawnictwo Edipresse stawia na elektroniczne wydania

Foto: materiały prasowe

- W styczniu chcemy ruszyć z własnym sklepem internetowym z e-wydaniami, gdzie będą dostępne wszystkie nasze magazyny, będziemy je też pewnie udostępniać poprzez już obecne na rynku sklepy z elektronicznymi wydaniami - mówi "Rz" Agnieszka Smit, dyrektor wydawnicza w Edipresse Polska.

Już teraz firma, która oprócz popularnych magazynów lifestylowych wydaje też sześć magazynów dla rodziców dzieci w różnym wieku (m.in. "Będę mamą", "Mamo, to ja", "Twojego Maluszka" i "Przedszkolaka"), zaczęła promować e-wydania wśród czytelniczek tych ostatnich pism. E-wydania to elektroniczne wersje gazet i magazynów, które wyglądaja dokładnie tak samo, jak papierowe, tyle, że można przewracać ich kartki oglądając je na komputerze czy komórce.

- Przy promocji naszych pism współpracujemy z firmą Pelargos, która przekazuje matkom w szpitalach paczki z próbkami produktów dla mam i dzieci. Od niedawna w ankiecie, jaką wypełniają, odbierając paczkę, firma prosi je o podanie adresu mailowego, na który potem wysyłamy im bezpłatną prenumeratę "Twojego Maluszka" - mówi Smit. Firma chce w ten sposób do końca roku przesłać prenumeraty do 30 tys. matek.

Elektroniczna prenumerata nie jest na razie w Polsce bardzo popularna, choć często wchodzi taniej od kupowania w kiosku. Wśród największych wydawców magazynów na razie w ogóle nie promuje w ten swoich wydań np. Wydawnictwo Bauer. Stawia na nie natomiast chociażby Axel Springer Polska, którego "Newsweek" ma najwyższy odsetek e-sprzedaży wśród tygodników opinii.

Wydawcy debatują też na zjazdach Związku Kontroli Dystrybucji Prasy nad sposobem rozliczania elektronicznych wydań. Kwestia mocno podzieliła wydawców w styczniu, gdy do regulaminu kontroli nakładu i dystrybucji prasy zarejestrowanej w ZKDP wprowadzony został zapis mówiący o tym, że każda firma kupująca e-wydania prasy w liczbie powyżej dziewięciu egzemplarzy musi poświadczyć, że kupuje je na użytek swoich pracowników, a nie np. po to, by je bezpłatnie rozdać.

Problem podzielił branżę na dwa obozy. Przepis poparła m.in. Agory i Polityka Spółdzielnia Pracy, których przedstawiciele tłumaczyli, że w ten sposób zamknięte zostaną "wrota do kreowania sprzedaży" e-wydań. Od początku nie podobał się on jednak części wydawców (m.in. Presspublice i Axel Springer Polska) oraz firmom sprzedającym e-wydania, jak eGazety i e-Kiosk. Ostatecznie w czerwcu wydawcy przegłosowali rozluźnienie przepisów o rozliczaniu e-gazet, ale branżowa debata wciąż na ten temat trwa.

- W styczniu chcemy ruszyć z własnym sklepem internetowym z e-wydaniami, gdzie będą dostępne wszystkie nasze magazyny, będziemy je też pewnie udostępniać poprzez już obecne na rynku sklepy z elektronicznymi wydaniami - mówi "Rz" Agnieszka Smit, dyrektor wydawnicza w Edipresse Polska.

Już teraz firma, która oprócz popularnych magazynów lifestylowych wydaje też sześć magazynów dla rodziców dzieci w różnym wieku (m.in. "Będę mamą", "Mamo, to ja", "Twojego Maluszka" i "Przedszkolaka"), zaczęła promować e-wydania wśród czytelniczek tych ostatnich pism. E-wydania to elektroniczne wersje gazet i magazynów, które wyglądaja dokładnie tak samo, jak papierowe, tyle, że można przewracać ich kartki oglądając je na komputerze czy komórce.

Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Chińczycy przegrali w sądzie w USA w sprawie TikToka. Co dalej z aplikacją?