Reklama

Wydawnictwo Edipresse stawia na elektroniczne wydania

Wydawca m.in. "Vivy!", "Party" i czasopism dla rodziców stawia na elektroniczne wydania. Do tej pory był na tym rynku nieobecny

Publikacja: 04.10.2010 14:17

Wydawnictwo Edipresse stawia na elektroniczne wydania

Foto: materiały prasowe

- W styczniu chcemy ruszyć z własnym sklepem internetowym z e-wydaniami, gdzie będą dostępne wszystkie nasze magazyny, będziemy je też pewnie udostępniać poprzez już obecne na rynku sklepy z elektronicznymi wydaniami - mówi "Rz" Agnieszka Smit, dyrektor wydawnicza w Edipresse Polska.

Już teraz firma, która oprócz popularnych magazynów lifestylowych wydaje też sześć magazynów dla rodziców dzieci w różnym wieku (m.in. "Będę mamą", "Mamo, to ja", "Twojego Maluszka" i "Przedszkolaka"), zaczęła promować e-wydania wśród czytelniczek tych ostatnich pism. E-wydania to elektroniczne wersje gazet i magazynów, które wyglądaja dokładnie tak samo, jak papierowe, tyle, że można przewracać ich kartki oglądając je na komputerze czy komórce.

- Przy promocji naszych pism współpracujemy z firmą Pelargos, która przekazuje matkom w szpitalach paczki z próbkami produktów dla mam i dzieci. Od niedawna w ankiecie, jaką wypełniają, odbierając paczkę, firma prosi je o podanie adresu mailowego, na który potem wysyłamy im bezpłatną prenumeratę "Twojego Maluszka" - mówi Smit. Firma chce w ten sposób do końca roku przesłać prenumeraty do 30 tys. matek.

Elektroniczna prenumerata nie jest na razie w Polsce bardzo popularna, choć często wchodzi taniej od kupowania w kiosku. Wśród największych wydawców magazynów na razie w ogóle nie promuje w ten swoich wydań np. Wydawnictwo Bauer. Stawia na nie natomiast chociażby Axel Springer Polska, którego "Newsweek" ma najwyższy odsetek e-sprzedaży wśród tygodników opinii.

Wydawcy debatują też na zjazdach Związku Kontroli Dystrybucji Prasy nad sposobem rozliczania elektronicznych wydań. Kwestia mocno podzieliła wydawców w styczniu, gdy do regulaminu kontroli nakładu i dystrybucji prasy zarejestrowanej w ZKDP wprowadzony został zapis mówiący o tym, że każda firma kupująca e-wydania prasy w liczbie powyżej dziewięciu egzemplarzy musi poświadczyć, że kupuje je na użytek swoich pracowników, a nie np. po to, by je bezpłatnie rozdać.

Reklama
Reklama

Problem podzielił branżę na dwa obozy. Przepis poparła m.in. Agory i Polityka Spółdzielnia Pracy, których przedstawiciele tłumaczyli, że w ten sposób zamknięte zostaną "wrota do kreowania sprzedaży" e-wydań. Od początku nie podobał się on jednak części wydawców (m.in. Presspublice i Axel Springer Polska) oraz firmom sprzedającym e-wydania, jak eGazety i e-Kiosk. Ostatecznie w czerwcu wydawcy przegłosowali rozluźnienie przepisów o rozliczaniu e-gazet, ale branżowa debata wciąż na ten temat trwa.

- W styczniu chcemy ruszyć z własnym sklepem internetowym z e-wydaniami, gdzie będą dostępne wszystkie nasze magazyny, będziemy je też pewnie udostępniać poprzez już obecne na rynku sklepy z elektronicznymi wydaniami - mówi "Rz" Agnieszka Smit, dyrektor wydawnicza w Edipresse Polska.

Już teraz firma, która oprócz popularnych magazynów lifestylowych wydaje też sześć magazynów dla rodziców dzieci w różnym wieku (m.in. "Będę mamą", "Mamo, to ja", "Twojego Maluszka" i "Przedszkolaka"), zaczęła promować e-wydania wśród czytelniczek tych ostatnich pism. E-wydania to elektroniczne wersje gazet i magazynów, które wyglądaja dokładnie tak samo, jak papierowe, tyle, że można przewracać ich kartki oglądając je na komputerze czy komórce.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama