Reklama

Polska Telefonia Cyfrowa kupiła obligacje Deutsche Telekom

5,04 mld zł przeznaczyła Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci Era, na zakup obligacji wyemitowanych przez jej udziałowca –Deutsche Telekom

Publikacja: 07.04.2011 03:20

Taką informację podała w uzasadnieniu swojego stanowiska do projektu ustawy o konwersji opłat za częstotliwości UMTS izba zrzeszająca operatorów stacjonarnych (KIGEiT).

Odpowiedzi na pytania o transakcję nie chcieli udzielić wczoraj ani przedstawiciele Polskiej Telefonii Cyfrowej, ani Deutsche Telekom, ale też nie zaprzeczyli, że miała miejsce.

Z analizy sprawozdań PTC za ostatnie lata wynika, że inwestycja w papiery finansowe właściciela została dokonana w 2009 roku. To na koniec grudnia tego roku tzw. krótkoterminowe inwestycje finansowe Ery sięgały ponad 5 mld zł. Rok wcześniej – kilkaset tysięcy złotych.

Objęcie obligacji DT nastąpiło więc, zanim niemiecki operator stał się ostatecznie właścicielem wszystkich udziałów komórkowej sieci na mocy porozumienia z Elektrimem, Zygmuntem Solorzem-Żakiem i francuskim koncernem Vivendi.

DT zapłacił Elektrimowi i Vivendi za brakujące mu udziały, informując w tym roku, że w sumie wyłożył na 51-proc. pakiet 2,1 mld euro.

Reklama
Reklama

Jak szacowaliśmy, Polska Telefonia Cyfrowa zarobiła w latach 1998 – 2008 ponad 6,1 mld zł, a w 2009 r. ponad 1,4 mld zł. Nigdy nie podzieliła się formalnie zyskami ze skonfliktowanymi właścicielami. Kompromis zawarty między nimi pod koniec 2010 r. zdawał się otwierać do tego drogę.

Taką informację podała w uzasadnieniu swojego stanowiska do projektu ustawy o konwersji opłat za częstotliwości UMTS izba zrzeszająca operatorów stacjonarnych (KIGEiT).

Odpowiedzi na pytania o transakcję nie chcieli udzielić wczoraj ani przedstawiciele Polskiej Telefonii Cyfrowej, ani Deutsche Telekom, ale też nie zaprzeczyli, że miała miejsce.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama