Comarch skupia się na Europie i Ameryce Północnej

Ten rok mo­że być pierw­szym, w któ­rym sprze­daż eks­por­to­wa Co­mar­chu bę­dzie więk­sza niż kra­jo­wa

Publikacja: 05.03.2012 02:21

Co­march kon­se­kwent­nie zwięk­sza sprze­daż za ­gra­nicą. W 2011 r. przy­cho­dy z te­go źró­dła wy­nio­sły 362 mln zł, czy­li 46,2 proc. przy­cho­dów ca­łej gru­py ka­pi­ta­ło­wej. Rok wcze­śniej wskaź­nik wy­no­sił 41,5 proc. (316 mln zł).

Naj­więk­szy udział w sprze­da­ży za­gra­nicz­nej mia­ły ryn­ki nie­miec­ko­ję­zycz­ne. Klien­ci z Nie­miec, Szwaj­ca­rii i Au­strii ku­pi­li od pol­skiej spół­ki apli­ka­cje i usłu­gi za 187 mln zł. Na zna­cze­niu na­bra­li też kon­tra­hen­ci z in­nych państw Eu­ro­py Za­chod­niej. Sprze­daż na tych ryn­kach się­gnę­ła pra­wie 144 mln zł, co ozna­cza­ło wzrost o 65 proc.

Co­march już od kil­ku kwar­ta­łów in­ten­syw­nie zwięk­sza ak­tyw­ność w tej czę­ści na­sze­go kon­ty­nen­tu. Ma spół­kę za­le­żną we Fran­cji. W ubiegłym ro­ku otwo­rzył od­dział w Luk­sem­bur­gu, że­by ob­słu­gi­wać klien­tów z sek­to­ra fi­nan­so­we­go. Uru­cha­mia fi­lię w Lon­dy­nie.

186 mln zł taką wartość ma obecnie portfel zagranicznych zamówień grupy Comarch na ten rok

Po kil­ku słab­szych la­tach, dzię­ki du­żej umo­wie w Ka­na­dzie, gru­pie uda­ło się też zwięk­szyć ak­tyw­ność w Ame­ry­ce Pół­noc­nej. Sprze­daż na tym ryn­ku powiększyła się w po­rów­na­niu z 2010 r. o po­nad 75 proc., do 26,6 mln zł.

Na zna­cze­niu stra­ci­ły za to ryn­ki azja­tyc­kie, z któ­ry­mi jesz­cze nie­daw­no Co­march wią­zał ol­brzy­mie na­dzie­je. Chciał na­wet stwo­rzyć jo­int­-ven­tu­re z gru­pą In­spur, dru­gą co do wiel­ko­ści spół­ką IT w Chinach. Uru­cho­mił od­dział w Wiet­na­mie.

– Na­si part­ne­rzy za­in­te­re­so­wa­ni by­li głów­nie na­szy­mi tech­no­lo­gia­mi. Po­nad­to ma­rże mo­żli­we do osią­gnię­cia na tych eg­zo­tycz­nych ryn­kach wca­le nie by­ły wy­ższe niż na bli­ższych nam ryn­kach na­sze­go kon­ty­nen­tu. Rów­nież dla na­szych pra­cow­ni­ków perspektywa spę­dza­nia wie­lu mie­się­cy tak da­le­ko od do­mu by­ła ma­ło atrak­cyj­na – tłu­ma­czy zmia­nę stra­te­gii Kon­rad Ta­rań­ski, wi­ce­pre­zes Co­mar­chu. Za­po­wia­da, że prio­ry­te­tem gru­py są te­raz Eu­ro­pa Za­chod­nia i Ame­ry­ka Pół­noc­na.

Je­go zda­niem te­go­rocz­na sprze­daż eks­por­to­wa Co­mar­chu bę­dzie więk­sza niż kra­jo­wa. Fir­ma ma już pod­pi­sa­ne kon­trak­ty eks­por­to­we za 186 mln zł, czy­li 40 proc. wię­cej niż rok wcze­śniej.

Co­march kon­se­kwent­nie zwięk­sza sprze­daż za ­gra­nicą. W 2011 r. przy­cho­dy z te­go źró­dła wy­nio­sły 362 mln zł, czy­li 46,2 proc. przy­cho­dów ca­łej gru­py ka­pi­ta­ło­wej. Rok wcze­śniej wskaź­nik wy­no­sił 41,5 proc. (316 mln zł).

Naj­więk­szy udział w sprze­da­ży za­gra­nicz­nej mia­ły ryn­ki nie­miec­ko­ję­zycz­ne. Klien­ci z Nie­miec, Szwaj­ca­rii i Au­strii ku­pi­li od pol­skiej spół­ki apli­ka­cje i usłu­gi za 187 mln zł. Na zna­cze­niu na­bra­li też kon­tra­hen­ci z in­nych państw Eu­ro­py Za­chod­niej. Sprze­daż na tych ryn­kach się­gnę­ła pra­wie 144 mln zł, co ozna­cza­ło wzrost o 65 proc.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju