Comarch konsekwentnie zwiększa sprzedaż za granicą. W 2011 r. przychody z tego źródła wyniosły 362 mln zł, czyli 46,2 proc. przychodów całej grupy kapitałowej. Rok wcześniej wskaźnik wynosił 41,5 proc. (316 mln zł).
Największy udział w sprzedaży zagranicznej miały rynki niemieckojęzyczne. Klienci z Niemiec, Szwajcarii i Austrii kupili od polskiej spółki aplikacje i usługi za 187 mln zł. Na znaczeniu nabrali też kontrahenci z innych państw Europy Zachodniej. Sprzedaż na tych rynkach sięgnęła prawie 144 mln zł, co oznaczało wzrost o 65 proc.
Comarch już od kilku kwartałów intensywnie zwiększa aktywność w tej części naszego kontynentu. Ma spółkę zależną we Francji. W ubiegłym roku otworzył oddział w Luksemburgu, żeby obsługiwać klientów z sektora finansowego. Uruchamia filię w Londynie.
186 mln zł taką wartość ma obecnie portfel zagranicznych zamówień grupy Comarch na ten rok
Po kilku słabszych latach, dzięki dużej umowie w Kanadzie, grupie udało się też zwiększyć aktywność w Ameryce Północnej. Sprzedaż na tym rynku powiększyła się w porównaniu z 2010 r. o ponad 75 proc., do 26,6 mln zł.