Reklama
Rozwiń

T-Systems Polska nie wyklucza przejęć

Operatorzy telekomunikacyjni szukają nowych źródeł przychodów. Coraz częściej wybierają usługi IT

Publikacja: 03.04.2012 03:22

T-Systems Polska nie wyklucza przejęć

Foto: Bloomberg

Alexander Bartz, kierujący T-Systems Polska (część T-Systems, spółki zależnej T-Mobile), zapowiada, że firma zamierza agresywnie walczyć o polskich klientów. Podobnie agresywnie o budżety rodzimych firm zamierza zabiegać założona w 2011 r. firma Integrated Solutions należąca do TP SA. Podmiot miał w ub.r. ok. 50 mln zł przychodów.

T-Systems Polska, który ma znacznie dłuższą historię, miało w 2011 r. 240 mln zł sprzedaży, czyli 26 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym roku, jak zapowiada Bartz, obroty powinny być jeszcze wyższe. – Rynek usług IT stanowi w Polsce tylko 20 proc. wszystkich wydatków na IT. Na Zachodzie ten wskaźnik przekracza grubo 30 proc. Rynek ma zatem duży potencjał wzrostu – mówi prezes. Nie ukrywa, że celem spółki za trzy lata jest zwiększenie sprzedaży do 100 mln euro rocznie. – To byłby dla nas duży sukces – nie ukrywa.

Twierdzi, że T-Systems Polska stawia na rozwój organiczny. Przyznaje jednak, że w niektórych państwach koncern zdecydował się na przejęcia. Nie zdradza jednak, czy spółka prowadzi rozmowy w tej sprawie w Polsce. – Monitorujemy rynek. Przyglądamy się ciekawym firmom – oznajmia.

Kierowana przez Bartza spółka świadczy usługi wdrażania i integracji oprogramowania (w tym rozwiązań SAP) oraz outsourcingu. Oferuje też usługi IT w formule cloud computingu (dostęp do oprogramowania przez sieć), realizuje projekty infrastrukturalne (m.in. okablowania). W ofercie ma też usługi telekomunikacyjne oraz oprogramowanie dla służby zdrowia i energetyki. – Nasza oferta obejmuje wszystkie obszary funkcjonowania przedsiębiorstwa w obszarze nowych technologii. Klienci coraz częściej szukają partnera, który będzie dla nich świadczył kompleksowe usługi tego typu. Na świecie trend, żeby w pakiecie sprzedawać usługi informatyczne i telekomunikacyjne, jest coraz bardziej widoczny – twierdzi Bartz.

T-Systems chce położyć większy nacisk na sprzedaż usług w formule cloud computingu. – Mamy jako korporacja przeszło siedmioletnie doświadczenie na tym rynku. Dysponujemy również, razem z polskim T-Mobile, odpowiednią infrastrukturą techniczną – twierdzi.

Reklama
Reklama

Dodaje, że Polska jest jednym z 20 strategicznych rynków dla koncernu, który w zeszłym roku miał 9,1 mld euro obrotów.

Alexander Bartz, kierujący T-Systems Polska (część T-Systems, spółki zależnej T-Mobile), zapowiada, że firma zamierza agresywnie walczyć o polskich klientów. Podobnie agresywnie o budżety rodzimych firm zamierza zabiegać założona w 2011 r. firma Integrated Solutions należąca do TP SA. Podmiot miał w ub.r. ok. 50 mln zł przychodów.

T-Systems Polska, który ma znacznie dłuższą historię, miało w 2011 r. 240 mln zł sprzedaży, czyli 26 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym roku, jak zapowiada Bartz, obroty powinny być jeszcze wyższe. – Rynek usług IT stanowi w Polsce tylko 20 proc. wszystkich wydatków na IT. Na Zachodzie ten wskaźnik przekracza grubo 30 proc. Rynek ma zatem duży potencjał wzrostu – mówi prezes. Nie ukrywa, że celem spółki za trzy lata jest zwiększenie sprzedaży do 100 mln euro rocznie. – To byłby dla nas duży sukces – nie ukrywa.

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama