Drugą najpopularniejszą wyszukiwarką jest Chrome – z niej w grudniu 2013 roku pochodziło 30 proc. wszystkich odsłon, trzecią: Internet Explorer (15 proc. wejść). Kolejna była Opera (6 proc.).

- W porównaniu do danych sprzed roku największym wzrostem może pochwalić się przeglądarka firmy Google. Jej udział w ruchu internetowym wzrósł o pomad jedną dziesiątą (wzrost z 26 proc. do 30 proc.). Natomiast największy spadek, o jedną szóstą, zanotowała przeglądarka Microsoftu (spadek z 18 proc. do 15 proc.) – podaje Gemius.

9 proc. wszystkich wejść do sieci w Polsce było już realizowanych z urządzeń mobilnych. W tym najwięcej, 6 proc. odsłon zrealizowano z urządzeń z narzędziem WebKit Mobile ( przeglądarek mobilnych opartych na silniku WebKit, m.in. Safari Mobile). Po 1 proc. wejść pochodziło z przeglądarek Chrome Mobile, Opera Mini oraz IE Mobile.

- W ujęciu rocznym największy, bo niemal dziesięciokrotny, wzrost zanotował Chrome Mobile. Przez rok udział tej przeglądarki w ruchu internetowym zwiększył się z 0,2 proc. do 1,3 proc. Natomiast największy spadek odnotowała Nokia Browser. W porównaniu rocznym ruch w polskiej sieci wykonywany z przeglądarki Nokii spadł o połowę (z 0,2 proc do 0,1 proc.) – podaje Gemius.

Odsetek wejść do sieci z urządzeń mobilnych wzrósł w Polsce w ciągu roku z 4 proc. do 9 proc.