Reklama
Rozwiń

Właściciel Kina Polska TV myśli o podbiciu rynku afrykańskiego

Na krajowym rynku telewizyjnym zrobiło się ?już tak ciasno, że kanały FilmBoksa należące do Kino Polska TV mogą rozszerzyć dystrybucję m.in. na Afrykę.

Publikacja: 03.02.2014 10:03

O tym, że rynek polskiej telewizji płatnej jest już nasycony, Kino Polska TV przekonało się po fuzji platform n i Cyfra+. W III kw. 2013 r. wpływy nadawcy z działalności emisyjnej (kanały FilmBox są dla klientów płatnej telewizji dodatkowo płatne) spadły rok do roku  o 7,4 proc.

– Nie da się ukryć, że rynek płatnej telewizji w Polsce jest już mocno nasycony. Dlatego teraz chcemy przede wszystkim zdecydowanie poprawiać sprzedaż naszych kanałów na rynkach zagranicznych, gdzie już działamy, czyli w Czechach, na Słowacji, w Bułgarii, Rumunii i na Węgrzech – mówi Piotr Reisch, prezes Kino Polska TV.

Grupa oprócz nadającej polskie filmy stacji Kino Polska i Kino Polska Muzyka jest od końca ubiegłego roku właścicielem kanałów tematycznych z rodziny FilmBox. I właśnie z tym i stacjami wiąże spore plany.

– Naszym strategicznym celem jest umacnianie pozycji GK  Kino Polska TV na zagranicznym terytorium. Potencjalnie interesują nas też nowe rynki, takie jak Afryka, Ameryka Południowa i wschód Europy: Rosja – mówi Reisch. –  Szczególnie obiecująca jest Afryka. Powstają tam nowe platformy satelitarne, jest duży popyt na ciekawe treści telewizyjne, coraz liczniejsza staje się klasa średnia. W takich krajach jak RPA, Nigeria czy  Ghana wystarczyłoby produkowanie kanałów w trzech językach: portugalskim, angielskim i francuskim – dodaje.

Najpóźniej pod koniec kwietnia na polskim rynku spółka wspólnie z Agorą uruchomi kolejny kanał, tym razem nadawany w ramach naziemnej telewizji cyfrowej: Stopklatka TV. – Czekamy na decyzje Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji i Urzędu Komunikacji Elektronicznej oraz na moment, w którym TVP zwolni miejsce na multipleksie. Technicznie jesteśmy gotowi: możemy wystartować  już w lutym – mówi Reisch.

Spółka liczy, Stopklatka TV może z czasem osiągnąć udział w rynku na poziomie 2–2,5 proc. i nie wyklucza, że jeśli pojawi się taka możliwość, w przyszłości będzie rozważała uruchomienie kolejnych kanałów na naziemnej telewizji cyfrowej.

O tym, że rynek polskiej telewizji płatnej jest już nasycony, Kino Polska TV przekonało się po fuzji platform n i Cyfra+. W III kw. 2013 r. wpływy nadawcy z działalności emisyjnej (kanały FilmBox są dla klientów płatnej telewizji dodatkowo płatne) spadły rok do roku  o 7,4 proc.

– Nie da się ukryć, że rynek płatnej telewizji w Polsce jest już mocno nasycony. Dlatego teraz chcemy przede wszystkim zdecydowanie poprawiać sprzedaż naszych kanałów na rynkach zagranicznych, gdzie już działamy, czyli w Czechach, na Słowacji, w Bułgarii, Rumunii i na Węgrzech – mówi Piotr Reisch, prezes Kino Polska TV.

Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji
Media
Właściciel TVN dzieli się na dwie części. Co z polską telewizją?