Właściciel Kina Polska TV myśli o podbiciu rynku afrykańskiego

Na krajowym rynku telewizyjnym zrobiło się ?już tak ciasno, że kanały FilmBoksa należące do Kino Polska TV mogą rozszerzyć dystrybucję m.in. na Afrykę.

Publikacja: 03.02.2014 10:03

O tym, że rynek polskiej telewizji płatnej jest już nasycony, Kino Polska TV przekonało się po fuzji platform n i Cyfra+. W III kw. 2013 r. wpływy nadawcy z działalności emisyjnej (kanały FilmBox są dla klientów płatnej telewizji dodatkowo płatne) spadły rok do roku  o 7,4 proc.

– Nie da się ukryć, że rynek płatnej telewizji w Polsce jest już mocno nasycony. Dlatego teraz chcemy przede wszystkim zdecydowanie poprawiać sprzedaż naszych kanałów na rynkach zagranicznych, gdzie już działamy, czyli w Czechach, na Słowacji, w Bułgarii, Rumunii i na Węgrzech – mówi Piotr Reisch, prezes Kino Polska TV.

Grupa oprócz nadającej polskie filmy stacji Kino Polska i Kino Polska Muzyka jest od końca ubiegłego roku właścicielem kanałów tematycznych z rodziny FilmBox. I właśnie z tym i stacjami wiąże spore plany.

– Naszym strategicznym celem jest umacnianie pozycji GK  Kino Polska TV na zagranicznym terytorium. Potencjalnie interesują nas też nowe rynki, takie jak Afryka, Ameryka Południowa i wschód Europy: Rosja – mówi Reisch. –  Szczególnie obiecująca jest Afryka. Powstają tam nowe platformy satelitarne, jest duży popyt na ciekawe treści telewizyjne, coraz liczniejsza staje się klasa średnia. W takich krajach jak RPA, Nigeria czy  Ghana wystarczyłoby produkowanie kanałów w trzech językach: portugalskim, angielskim i francuskim – dodaje.

Najpóźniej pod koniec kwietnia na polskim rynku spółka wspólnie z Agorą uruchomi kolejny kanał, tym razem nadawany w ramach naziemnej telewizji cyfrowej: Stopklatka TV. – Czekamy na decyzje Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji i Urzędu Komunikacji Elektronicznej oraz na moment, w którym TVP zwolni miejsce na multipleksie. Technicznie jesteśmy gotowi: możemy wystartować  już w lutym – mówi Reisch.

Spółka liczy, Stopklatka TV może z czasem osiągnąć udział w rynku na poziomie 2–2,5 proc. i nie wyklucza, że jeśli pojawi się taka możliwość, w przyszłości będzie rozważała uruchomienie kolejnych kanałów na naziemnej telewizji cyfrowej.

O tym, że rynek polskiej telewizji płatnej jest już nasycony, Kino Polska TV przekonało się po fuzji platform n i Cyfra+. W III kw. 2013 r. wpływy nadawcy z działalności emisyjnej (kanały FilmBox są dla klientów płatnej telewizji dodatkowo płatne) spadły rok do roku  o 7,4 proc.

– Nie da się ukryć, że rynek płatnej telewizji w Polsce jest już mocno nasycony. Dlatego teraz chcemy przede wszystkim zdecydowanie poprawiać sprzedaż naszych kanałów na rynkach zagranicznych, gdzie już działamy, czyli w Czechach, na Słowacji, w Bułgarii, Rumunii i na Węgrzech – mówi Piotr Reisch, prezes Kino Polska TV.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem