Jak podaje Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, które jest oficjalnym przedstawicielem festiwalu w Polsce, to o 80 proc. więcej niż rok wcześniej. 62 edycja festiwalu Cannes Lions odbędzie się w dniach 21 – 27 czerwca. - Najwięcej zgłoszeń z Polski jest w kategoriach direct (39), media (29), promo & activation (22), PR Lions (22) oraz cyber (21). Dużym zainteresowaniem cieszą się przedstawione w zeszłym roku kategorie, jak zdrowie i innowacja, gdzie w sumie zgłoszono 19 prac. W tym roku w konkursie uczestniczą już 94 firmy z Polski – reklamodawcy, agencje reklamowe i PR, domy produkcyjne i mediowe – podaje SAR. Konkurs w Cannes to najważniejszy oprócz Effie konkurs, w którym statuetkami lwów nagradzane są najlepiej zrealizowane, najbardziej kreatywne i innowacyjne kampanie reklamowe na świecie.
W ubiegłym roku polskie agencje wróciły z Cannes z zaledwie trzema statuetkami:. Srebrnego Lwa w kategorii media oraz brązową statuetkę w kategorii PR dostała kampania „Bardzo Dobre Maniery" zrealizowana w ramach programu Polskiego Czerwonego Krzyża „Godne Dzieciństwo".
Srebrnego Lwa dostała także kampania „Język polski jest ą-ę" wymyślona przez Agencję Ogilvy & Mather Warszawa na zlecenie Polskiej Akademii Nauk.
W sumie w tegorocznym konkursie Cannes Lions zgłoszono 40,1 tys. prac z całego świata (rok temu było to 37,4 tys.), najwięcej w kategoriach reklama zewnętrzna, prasa i media.